Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Soycan, Deniz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covıd-19 sürecinde tüketicilerin onlıne kitap satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021) Soycan, Deniz
    İnternetin hayatımıza girmesi ve yaygınlaşmasıyla değişen tüketici davranışları ve alışkanlıklar işletmeleri internet üzerinden web sayfası oluşturmaya yönlendirmiş ve e-ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Markaların rakipleriyle rekabet içerisinde oldukları bir ortamda sürekliliklerini sağlamak için yeni alışveriş ve pazarlama stratejileri ortaya koymasında tüketici davranışları etkisini göstermektedir. Tüm dünyayı ve sektörleri etkileyen Covid-19 salgını ve yeni normal sürecinde tüketici online satın alma davranışları, markaların rekabet edilebilirliği, tüketici istek ve ihtiyaçlarına hızlı ve en uygun şekilde cevap verme ve işletmelerin eksik ve yetersiz yönlerini görmeleri açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Covid 19 sürecinde online platformlarda tüketicilerin online kitap satın alma motivasyonlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Yapılan çalışmada veriler, kolayda örnekleme yöntemiyle 395 katılımcıdan online anket formları aracılığıyla gönüllülük esasıyla toplanmış ve SPSS programı ile analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistiki analizleri, faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile test edilen ölçekteki değişkenler arası ilişki regresyon analizi ve t testi aracılığıyla yapılmıştır. Analizler sonucunda durumsal etkiler, hedonik ve faydacı motivasyonun online satın alma niyeti üzerinde bir etkisi olduğu doğrulanırken, cinsiyetin online satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim