Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sevingil, Fatma Nur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    7-12 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi : Tarsus ilçesi uygulaması
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Sevingil, Fatma Nur; Ayna, Yunus Emre
    Bu çalışmada 7-12 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 2017-2018 öğretim yılları arasında Mersin İlinde öğretim hayatına devam eden ve yaşları 7-12 arasında değişen 204 öğrenciden rastgele örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada bağlanma stilleri ile ilişkisi araştırılan başarı notu öğrencilerin 2016-2017 eğitim ve öğretim yılına ait not dökümlerine bakılarak hesaplanmıştır. İlköğretim 1. Sınıf öğrencilerinin geçen eğitim yılına dair genel not ortalamaları olmadığı için katılımcılar 2, 3, 4, 5 ve 6. Sınıflardan seçilmiştir. Araştırma öncesinde öğrencilerin velilerine bilgilendirme formu gönderilerek izin alınmıştır. Daha sonra öğrencilere demografik bilgileri içeren bir veri formu, Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ve Yakın ilişkilerde Yaşantılar Envanteri II- Orta Çocukluk Ölçeği uygulanmıştır. Verilen bu bilgi formu ve ölçekler çerçevesinde elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS 21. Paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında; bağlanma stillerinden hiçbiri cinsiyet, annenin eğitim düzeyi ve bakım veren kişi açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Bağlanma stilleri ile not ortalaması arasındaki ilişki incelendiğinde ise not ortalaması ile yalnızca güvenli bağlanma puanları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde korelasyon olduğu görülmektedir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim