Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sevil Oktay, Ece" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Integrating comics into English lessons
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Sevil Oktay, Ece; Yumru, Hülya
    Görsellerin birçok açıdan öğrencilerin öğrenme sürecini zenginleştirmede etkili olduğu yaygın bir görüştür. Karikatürlerin anlamlı bir bütün oluşturan birbiriyle ilişkili görseller serisini içerdiğini göz önünde bulundurduğumuzda, karikatürleri dil derslerine dahil etmek çok avantajlı olabilir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı karikatürleri kullanarak nasıl İngilizce dersi düzenleyip yürüteceğimizi bildirmek ve İngilizce derslerinde karikatür kullanımına karşı öğrenci tutumlarını anlamaktır. Bunu gerçekleştirmek için, dersin amaçlarına uygun olarak hazırlanmış karikatürler ve aktiviteleri sağlamak için 7 haftalık ders planı hazırlanmıştır. Bu çalışma İstanbul'da Gazipaşa İlkokulu'nda 36 tane dördüncü sınıf öğrencisi ile eylem araştırması olarak yürütülmüştür. Temel amaç, (1) genç öğrencilere İngilizce öğretmek için karikatürlerden nasıl yararlanılabilir? ve (2) öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce öğretilen sınıflarda karikatür kullanılmasına karşı tutumları nelerdir? sorularına cevap bulmaktır. Bu sorular dikkate alınarak iki farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Böylelikle, öğretmen 7 hafta boyunca her İngilizce dersinin sonunda günlük tutmuştur. Bunlara ek olarak, daha fazla veri elde etmek için, 12 öğrenciyle her dersin sonunda görüşme yapılmıştır. Bu nitel bir çalışma olduğundan, veri toplama materyalleri kullanarak elde edilen bulgular tümevarımsal analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, ders amaçlarına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterlilik düzeylerine göre düzenlenen karikatür ve aktivitelerin öğrencilerin okuduğunu anlamasını ve motivasyonunu arttırma, kelime bilgilerini ve genel kültürlerini geliştirme, ve öğrencilerin iletişimsel becerilerini arttırma bakımından etkili olduğunu göstermiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim