Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sekmez, Eren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Enhancing EFL students' language learning through blogs
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Sekmez, Eren; Okan, Zuhal
    Bu karma desenli çalışma, 2016-2017 eğitim yılı sonbahar döneminde bir yüksek öğretim kurumunda, öğrencilerin kendilerini rahat hissettikleri sınıf dışı alanlardaki İngilizce kullanımlarına, sınıf dışı bir aktivite olarak Blog kullanımının ekstra bir dil girdisi sağlayıp sağlayamayacağına, öğrencilerin blog kullanımına dair tutumlarına ve blog kullanımının öğrencilerin akademik, sosyal becerileri, motivasyon ve öğrenen özerkliğine olan katkılarına ışık tutmak adına yapılmıştır. Çalışma 10 hafta sürmüş ve veri toplama araçları olarak beşli likert ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Anketten elde edilen sonuçlar betimsel istatistik, görüşmelerden elde edilen sonuçlar ise kağıda aktarıldıktan sonra içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. İçerik analizi sırasında kodlama, verilerden elde edilen kavramlar doğrultusunda oluşturulmuştur. Bunun amacı kavramları daha önceden belirleyerek çalışmayı sınırlamamak ve bu sayede araştırmacı ön yargısından kurtulmaktır. Araştırma sonuçları katılımcıların Blog kullanımına dair genel olarak olumlu algılara sahip olduklarını göstermektedir. Genel olarak katılımcılar sınıf içi ve sınıf dışında İngilizce kullanım imkanlarının kısıtlı olduğunu, bu yüzden Blog kullanımının sınıf dışında bir dil girdisi sağladığını belirtmişlerdir. Öğrenciler aynı zamanda Blog kullanımını motive edici, öğrenmeyi zenginleştirici, öğrenci gelişimini sürekli izlemeyi sağlayan, öğrencilerin gerek birbirleriyle gerek öğretmenleriyle iletişimini arttıran ve eleştirel düşünmelerini sağlayan bir araç olarak tanımlamışlardır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim