Yazar "Sekmez, Eren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Enhancing EFL students' language learning through blogs(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Sekmez, Eren; Okan, ZuhalBu karma desenli çalışma, 2016-2017 eğitim yılı sonbahar döneminde bir yüksek öğretim kurumunda, öğrencilerin kendilerini rahat hissettikleri sınıf dışı alanlardaki İngilizce kullanımlarına, sınıf dışı bir aktivite olarak Blog kullanımının ekstra bir dil girdisi sağlayıp sağlayamayacağına, öğrencilerin blog kullanımına dair tutumlarına ve blog kullanımının öğrencilerin akademik, sosyal becerileri, motivasyon ve öğrenen özerkliğine olan katkılarına ışık tutmak adına yapılmıştır. Çalışma 10 hafta sürmüş ve veri toplama araçları olarak beşli likert ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Anketten elde edilen sonuçlar betimsel istatistik, görüşmelerden elde edilen sonuçlar ise kağıda aktarıldıktan sonra içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. İçerik analizi sırasında kodlama, verilerden elde edilen kavramlar doğrultusunda oluşturulmuştur. Bunun amacı kavramları daha önceden belirleyerek çalışmayı sınırlamamak ve bu sayede araştırmacı ön yargısından kurtulmaktır. Araştırma sonuçları katılımcıların Blog kullanımına dair genel olarak olumlu algılara sahip olduklarını göstermektedir. Genel olarak katılımcılar sınıf içi ve sınıf dışında İngilizce kullanım imkanlarının kısıtlı olduğunu, bu yüzden Blog kullanımının sınıf dışında bir dil girdisi sağladığını belirtmişlerdir. Öğrenciler aynı zamanda Blog kullanımını motive edici, öğrenmeyi zenginleştirici, öğrenci gelişimini sürekli izlemeyi sağlayan, öğrencilerin gerek birbirleriyle gerek öğretmenleriyle iletişimini arttıran ve eleştirel düşünmelerini sağlayan bir araç olarak tanımlamışlardır.












