Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sağtaş, Saadet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi
    (2014) Özeltürkay, Eda Yaşa; Gülmez, Murat; Sağtaş, Saadet
    The rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to the virtual world’s truth. Human life is no longer progressing in parallel with real-life conditions. Open a shop, comparing to the real world, the virtual world’s operating costs are lower and their job potentials are higher and more attractable. In 2003, in the Linden Lab in San Francisco virtual entrepreneurs were appeared and most popular portal is considered to be the virtual world of Second Life (SL). This study’s aim is to investigate the profile of second life users in the world and interview with them about their usage. It is accepted that the most popular virtual world is SL. Who has an active store in avatar-uncover the profiles of entrepreneurs and virtual entrepreneurship is intended to describe. Inspired from the work generated Kieger has done the survey form has been applied the current Snowball sampling method 87 avatars. In addition, profitability and on a voluntary basis is made of five face-to-face with the avatar online. The analysis of frequency and percentage rates of data utilized.
  • [ X ]
    Öğe
    Bibliometric analysis of graduate thesis written in the field of e-commerce registered to the YÖK national thesis center
    (Rating Academy, 2022) Sağtaş, Saadet; Ercoşkun, Saadet
    The Covid-19 pandemic, as a result of personal measures and practices taken by countries, has made the internet use of individuals a part of daily life and intensified the interest in e commerce. In this context, the importance of e-commerce has come to the fore again and has increased the interest of researchers on the subject. The aim of this study is to examine the postgraduate theses written in the field of e-commerce in the YÖK National Thesis Center with the bibliometric analysis method. Within the scope of the research, 154 postgraduate theses on “on leave” and business administration were included. Graduate theses on e-commerce were examined under the headings of year, university type, sampling methods, data sources and analysis methods. According to the results obtained within the scope of the study, it has been determined that postgraduate theses on e-commerce have increased after 2015, they are mostly published in state universities and mostly primary data sources are used. It is thought that a systematic examination of the studies in the literature on e commerce, which constitutes an important part of the trade volume, will be beneficial for future research
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    C2c e- ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Sağtaş, Saadet; Gülmez, Murat
    Yaygınlaşan internet kullanımı yaşamın her alanında olduğu gibi pazarlama ve ticaret yapısında da köklü değişimlerin gerçekleşmesine neden olmuştur. Geleneksel ticaret anlayışı, internetin ticarete entegre olmuş şekli olarak tanımlanan, zaman ve mekan kısıtlamalarını ortadan kaldıran, tüketicilere dünyanın her yerinden 7 gün 24 saat alışveriş yapma imkan sağlayan e-ticaret uygulamaları ile yeni boyut kazanmıştır. E – ticaret uygulamaları, tüketicilere ve üreticilere sağlamış olduğu sayısız fırsatlar ile toplam ticaret hacminin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak e-ticaret uygulamalarının tamamen web tabanlı ağlar aracılığı ile sanal ortamlarda gerçekleştirilmesi bazı etik sorunlara da zemin hazırlamaktadır. Özellikle bireysel kullanıcı hesapları ile ticaret yapmaya olanak sağlayan C2C e-ticaret, kişisel kötü kullanımlara; ürün hakkında yanlış ve aldatıcı bilgi verme, aldatıcı reklam, satış sonrası hizmetlerde eksiklikler gibi birçok etik dışı eylemlere açık bir ticaret modelidir. Etik, ticaretin her alanında olduğu gibi e-ticaret uygulamalarında da, sürdürülebilirlik için önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmanın genel amacı, C2C e-ticarette alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörleri incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda etik karar alma sürecini oluşturan, algılanan etik problem, etik niyet ve etik davranış arasındaki ilişkiler araştırılarak, bireylerin etik bakış açılarının (idealizm- rölativizm- doğruluk), cinsiyetin ve kültürün etik karar süreci ile ilişkileri bir model yardımı ile incelenmiştir. Çalışmada etik karar alma sürecini etkileyen önemli faktörler arasında kabul edilen kültür ilişkisinin incelenmesi ve araştırma sonuçlarının kültürler arası boyutta karşılaştırılması için e-ticaret uygulamalarını aktif olarak kullanan Türkiye'deki (Çağ Üniversitesi) ve Almanaya'daki (Kehl Üniversitesi) 536 üniversite öğrencisi ile senaryo inceleme yöntemi kullanılarak geliştirilen ölçek aracılığında uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda etik karar alma süreci ile kültür arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Almanya'daki katılımcıların etik problem algılama oranları ve senaryolara ilişkin alınan kararları etik bulmama oranları Türkiye'deki katılımcılara göre daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca C2C e-ticarette alıcıların ve satıcıların etik problem algılarının, etik niyetlerinin ve etik kararlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre alıcıların etik problem algılama düzeylerinin satıcılara oranla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Son olarak C2C e-ticaret kullanıcılarının, kullanıcı yorumlarına, satıcı davranışlarına ve ürün aldıkları satıcı kimliğinin doğruluğuna karşı duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 Pandemi Döneminde Tüketicilerin Mental İyi Oluş Halinin Online Anlık Satın Alma Davranışına Etkisi
    (2022) Ercoşkun, Saadet; Sağtaş, Saadet
    Teknolojinin son yıllardaki gelişimi ve internet kullanımının artmasıyla birlikte değişen dünyada, özellikle işletmeler ve insanlar açısından bu gelişmeler günlük hayatın bir parçası haline gelmiştir. Bunun yanında 2019 yılının aralık ayında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi bu süreçte teknoloji ve internetin önemini bir kez daha ortaya koymuştur. Pandemi dönemi bireyin sosyal davranışlarının değişmesine sebep olmuş ve psikolojisini olumsuz yönde etkilemiştir. Bireyler, devletlerin almış olduğu önlemlerle birlikte sosyal hayatlarını kısıtlamak zorunda kalmışlardır. Hastalığa yakalanma korkusu taşıyan ve hastalığa yakalanan bireyler, tüketim davranışlarını yeniden şekillendirmişlerdir. Süreçte tüketiciler, temel ihtiyaçlar da dahil olmak üzere alışverişlerini online ortamda yapmak durumunda kalmışlardır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemi sürecinde bireyin mental iyi oluş halinin algılanan fayda ve algılanan zevki ile online anlık satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmektedir. Çalışma salgın sürecinde yürütüldüğü için online anket yöntemi kullanılarak 400 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25.0 ve AMOS 23.0 paket programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sürecinde, demografik özelliklerin yorumlanmasından sonra ölçeklerin standart sapma değerleri, basıklık ve çarpıklık analizleri yapılmıştır. Modelin incelenmesi için AMOS programında doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ayrıca uyum değerleri ve regresyon değerleri incelenmiş ve hipotez sonuçlarına ulaşılmıştır. Analizler sonucunda mental iyi oluşun online satın almaya doğrudan bir olumlu etkisinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca mental iyi oluşun, algılanan fayda ve algılanan zevk üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Algılanan zevk kavramının online anlık satın alma üzerinde olumlu bir etkisi bulunmaktadır. Algılanan faydanın ise online anlık satın alma üzerinde olumlu bir etkisi bulunmamaktadır. Araştırmanın sonuçları, online alışverişle ilgilenen firmaların salgın döneminde tüketici davranışlarını anlaması ve bu doğrultuda strateji geliştirmeleri açısından faydalı bilgiler sağlamaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Effects of Flow Experience on Impulse Buying Intent: An Application in E-Retailing
    (Salih YILDIZ, 2023) Sağtaş, Saadet
    With today's digital transformation, consumer habits have changed, and online shopping has become widespread. E-retail sites influence consumers' impulse buying behavior, defined as buying behavior with a sense of instant excitement and predominantly strong impulses. In online consumer behavior, the flow experience has attracted attention as a factor in recent years. The purpose of this study, which focuses on online consumer behavior, is to determine the impact of flow theory on online impulse buying. At the same time, examining the moderating role of customer satisfaction on flow and online impulse buying behavior is also included in the scope of the study. For this purpose, an online survey was conducted with 283 volunteer participants over 18 who have shopped at least once on an e-retail site. The data obtained from the study were analyzed with SmartPLS 4 program. When the results obtained from the study are analyzed, it is determined that flow status significantly affects online impulse buying. On the other hand, it was determined that customer satisfaction did not have a regulatory role on flow and online impulse buying.
  • [ X ]
    Öğe
    ENDÜSTRİ 4.0'IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ
    (Tarsus University, 2021) Sağtaş, Saadet
    Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile birlikte dünya ve endüstri yapısı değişim göstermektedir. Sosyal ve günlük yaşamda da köklü dönüşümlerin yaşanmasına yol açan sanayi devrimlerinin en önemli özelliği, sürekli gelişmesi ve ilerlemesidir. Günümüzde sanayinin dört büyük evresi olduğu kabul edilmektedir. Sanayileşmenin 4. Evresi olarak tanımlanan Endüstri 4.0, ülke ekonomilerinde tüm sektörleri etkileyecek yeni bir iş akışı geliştirmektedir. Akıllı üretim teknolojileri, büyük veri ve bulut bilişim, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik gibi endüstri alanında dijitalleşmeye yön veren bazı yeni teknolojiler pazarlama anlayışını da etkilemiştir. Endüstri 4.0’ın pazarlama alanına yeni fırsat sağlamasının yanında, tüm değer zincirleri üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada Endüstri 4.0’ın temel bileşenlerini ve dijital pazarlama üzerindeki etkisini aktarmak amacıyla literatür taramasından faydalanılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Giyilebilir teknoloji ürünlerin benimsenmesinde etkili olan\rfaktörler: Akıllı saatler üzerine bir uygulama
    (2022) Sağtaş, Saadet; Aslan, Mustafa
    Son yıllarda, tüketicilerin ilgisi ve artan yatırımlarla giyilebilir teknoloji ürünleri teknoloji pazarında\rönemli bir konuma gelmiştir. Tüketicilerin giyilebilir cihazları benimsemesinde etkili olan faktörlerin\rbelirlenmesi ve bu faktörlere yönelik yapılan yatırımlarla giyilebilir teknoloji ürünlerinin öneminin\rartması beklenilmektedir. Çalışmanın amacı, giyilebilir teknoloji ürünlerinin benimsenmesinde etkili\rolan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmada, akıllı saat kullanımı değer temelli benimseme teorisi\rkapsamında incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 354 katılımcıdan elde edilen veriler SmartPLS\r3.2.8 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada kurulan modelin sınanması için doğrulayıcı faktör\ranalizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre algılanan güvenlik riskinin ve algılanan ücretin algılanan\rdeğer üzerinde pozitif bir etkisine rastlanılmamıştır. Çalışmanın ilgili literatüre ve daha sonraki\rçalışmalara katkı sağlaması ayrıca konuyla ilgili uygulama geliştiricilere fayda sağlaması\rdüşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Giyim Sektöründe Deneyimsel Değer Unsurlarının Müşteri Sadakatine Etkisi
    (2023) Hizlisoy, Türkan Aydoğdu; Sağtaş, Saadet
    Deneyim, günümüzde hem müşteriler hem de işletmeler için giderek önemi artan bir kavramdır. Ürün sunmanın ötesinde tüketicilere deneyim yaşatmak, deneyimler sonucu bir değer elde etmek, müşteri sadakatini kazanmak bakımından önemli bir rol oynamaktadır. Çalışmada deneyimsel değer unsurlarının müşteri sadakatine etkisinin araştırılması kapsamında giyim sektörü ele alınmıştır. Araştırmanın analizinde deneyimsel değer unsurlarının müşteri sadakatine etkisi incelenmiştir. Analiz sonuçları değerlendirildiğinde; özbenlik değerinin, keyif değerinin müşteri ve fonksiyonel değerin müşteri sadakati üzerinde pozitif ve anlamlı etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Hizmet değerinin ve maddi değerin müşteri sadakatine etkisinin istatistiki düzeyde anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Kaçış değerinin ise müşteri sadakatine negatif yönlü etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Second life sanal yaşam dünyasında girişimcilik: Avapreneurship (Avatar Girişimcilik)
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Sağtaş, Saadet; Gülmez, Murat
    Girişimcilik, yeterli emek ve zaman ayırıp, mali, fiziksel ve sosyal riskleri göze alarak, parasal ödüller, kişisel tatmin ve bağımsızlık elde ederek yeni bir değer yaratma süreci olarak görülmektedir. Girişimcilik konusu son yıllarda daha fazla konuşulur hale gelmiş, özellikle girişimlerini iyi seviyeye getirmiş olan girişimci, başarılı girişimciler olarak ön plana çıkmaya, toplum tarafından takdir görmeye başlamışlardır. Akademik çevre ise girişimcilerde bulunan özellikleri sürekli incelenmekte ve girişimcilik yetkinliklerine göre girişimcileri ve girişimlerini mercek altına almaktadır. Yeni yüzyılın girişimciliği olarak lanse edilmekte olan sanal girişimcilik, sanal ortamda maddi bir beklenti hedefleyerek, proje oluşturmak ve oluşturulan projeyi müşterilerine sanal ortamda sunmak olarak tanımlanmıştır. Son yirmi yılda internet ve diğer iletişim araçlarının yaygınlaşıp gelişmesi, girişimcileri de sanal ortamda yer alan pazardan pay almaya itmiştir. Üç boyutlu sanal dünyalar incelendiğinde internetin gittikçe yaygınlaşan içerik paylaşımı ve sosyal iletişim ağı olma özelliklerinin hepsini ve daha fazlasını bünyesinde barındıran sanal dünya olarak bilinen "Second Life" girişimciler açısından yeni bir fırsat alanı oluşturmuştur. Bu bağlamda çalışma da Second Life'ta girişimcilik faaliyetlerinde bulunan avatarların girişimcilik öyküleri araştırmaya konu olmuştur. Böylelikle çalışma da iki ana amaç belirlenmiştir. İlk olarak popüler sanal dünyalardan birisi olan Second Life ortamında girişimcilik yapan kullanıcıların profillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ikinci ana amacı ise, Second Life'ta yer alan girişimcilerin nasıl ve niçin girişimciliğe adım attıklarının öğrenilmesi ve sanal dünya platformunda başarılı bir girişimcilik faaliyetinde bulunan kullanıcıların girişimcilik süreci kapsamında neler yaptıklarının tespit edilmesidir. Bu çalışma kapsamında iki değişik method vasıtası ile veri toplanmıştır. İlk olarak bir anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve bu anket çalışması neticesinde irtibat kurulan girişimcilerden bazı başarılı girişimciler ile birebir görüşme tekniği kullanılarak sanal platformda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verileri elde etme adına 15.06.2013 – 30.08.2013 tarihleri arasında Second Life'da girişimcilik faaliyetlerini sürdüren ve çalışmaya katılım konusunda istekli 87 Second Life kullanıcısı (avatarı) ile anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bire bir görüşme tekniği kullanılarak ise Second Life bünyesinde başarılı olan 5 girişimci avatar ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda anket soruları ile Second Life bünyesinde girişimcilik faaliyetlerini sürdüren avatarların işletmecilik hakkında yeterli donanıma sahip olmadıklarını, buna karşın bilgisayar donanım bilgi ve tecrübeleri yardımı ile bu eksikliklerini giderdikleri görülmüştür. Yapılan bire bir görüşmeler neticesinde ise başarılı bir sanal girişimci olmak için Second Life bünyesinde daha fazla zaman harcanarak, yeni ve farklı ürünlerin hızlı bir şekilde üretilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Sosyal Medya Reklamlarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Instagram Reklamları Üzerine Bir Uygulama
    (2022) Sağtaş, Saadet
    Amaç – Çalışmanın amacı sosyal medya reklamlarının marka değeri üzerindeki etkisinin\rbelirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda sosyal medya reklamlarının, algılanan değer belirleyicilerinin\r(bilgilendirme, eğlence, güvenilirlik, reklama karşı rahatsızlık) müşteri temelli marka değeri üzerindeki\retkisi araştırılmaktadır.\rYöntem – Araştırma iki ve daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi ve etkileşimi belirlemeyi hedefleyen\rgenel tarama modeli türlerinden olan ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma\rkapsamında Instagram hesabı olan ve aktif olarak Instagram kullanan 332 katılımcı ile online anket\ruygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, AMOS 23 programı aracılığıyla analiz edilmiştir.\rBulgular – Çalışmadan elde edilen bulgulara göre Instagram reklamlarının; bilgilendirici olma,\reğlenceli olma ve güvenilir olmaları reklam değerini etkilemektedir. Buna karşın reklamların rahatsız\redici olmasının, reklam değeri üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada\rreklam değerinin, müşteri temelli marka değeri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna\rulaşılmıştır.\rTartışma – Instagram reklamlarının içeriği, tüketicilerin reklama değeri algılarını etkilemektedir.\rMarkaların, ürünleri hakkında bilgilendirici, eğlenceli ve güvenilir içerikli reklam paylaşımları,\rmarkaya yönelik değer algısını da şekillendirmektedir. Elde edilen bu sonuç, marka değeri yaratma\rçabalarında sosyal medya kullanımının önemini vurgulamaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYADA ELEKTRONİK AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMADA ELDE EDİLEN BİLGİNİN KULLANIŞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ
    (2021) Şemsettinoğlu, Sena; Sağtaş, Saadet
    Gelişen teknoloji ile insanların birbiri olan iletişiminde önemli bir araç haline gelen dijital platformlar, tüketim alışkanlıklarını da etkilemektedir. Satın alma kararlarında belirsizlikleri azaltmak için birçok bilgi kaynağından faydalanmak isteyen tüketiciler, bilgi paylaşımına olanak sağlayan sosyal medya kanallarını sıklıkla kullanmaktadır. Sosyal medya uygulamalarında satın alınan ürün veya hizmetler hakkında yapılan yorumlar ve değerlendirmeler olarak da tanımlanan elektronik ağızdan ağıza pazarlama (eWOM) tüketici satın alma kararında etkili olmaktadır. Elektronik ağızdan ağıza pazarlama ile edinilen bilgilerin, hangi öncüllerle şekillendiğinin belirlenmesi, tüketici davranışlarının anlaşılması ve beklentilerinin karşılanmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmanın amacı eWOM’un tüketici satın alma niyeti üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında bilgi kullanışlılığını etkileyen faktörler ve satın alma niyeti arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışmada İnstagramı aktif olarak kullanan 337 katılımcı ile anket uygulaması gerçekleştirilmiş olup elde edilen verilen istatisiki analizi için AMOS programından faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, eWOM’da bilgi kalitesinin, bilgi güvenirliğinin, bilgi gereksiniminin ve bilgiye yönelik tutumun, bilgi kullanışlılığını pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Teknoparkların Özümseme Kapasitesine Etkisive Bu Süreçte Gatekeeperların ( Kapı görevlilerinin) Rolü
    (Çağ Üniversitesi, 2016) Gülmez, Murat; Sağtaş, Saadet; Kahyaoğlu, Diler Yaman
    Bilgi teknolojilerine ve ileri teknolojilere dayalı firma ve kuruluşların Teknopark bünyesindeki varlığı artış göstermektedir. Teknoparklar Üniversite ve sanayi işbirliğini sağlar ve firmalar ile diğer bilim kuruluşları arasında bilgi transferinin gelişmesine yardımcı olur. Bu çalışmanın amacı; teknoparkların özümseme kapasitesine etkisini ve kapı görevlilerinin bu süreçteki rolünü incelemek ve ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Çukurova Teknopark ve Mersin Tecnoscope’ ta yer alan firmalara anket uygulaması yapılmıştır. Yapılan anket değerlendirmeleri ve belirlenen firmalarda yer alan kapı görevlileri ile gerçekleştirilen mülakat görüşmeleri sonucunda bulgular, teknoparkların firmaların özümseme kapasitesi üzerinde olumlu yönde etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca Ar-ge yöneticilerinin ve firma kurucularının bilgi transferi sürecinde kapı görevlileri gibi önemli rol üstlendikleri tespit edilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    The effect of social media marketing on brand equity and consumer purchasing intention
    (Rating Academy, 2022) Sağtaş, Saadet
    Social media is one of the internet-based innovations that reach millions of users around the world with its dynamic and mutually interactive structure. Social media is defined as the digitalization of traditional media channels, and has changed the way of interpersonal communication. Social media applications that provide communication and interaction between people have become an important competitive tool for businesses over time. Users of Social Media Applications are increasing day by day and this increase has caused businesses a rush to communicate with their consumers continuously and quickly through social media channels. The purpose of this study is to examine the effect of social media marketing on consumer purchase intention. In this study, the affect of social media marketing activities on perceived brand equıty and purchasing intention has been examined through the developed model. Within the scope of the study, an online survey was conducted with 227 users who have a Facebook account and actively follow any brand profile on Facebook. The data obtained were analyzed through the SmartPLS program. As a result of the analysis, it has been determined that there is social media marketing has positive influence on brand equıty and purchasing intention. In the light of the findings obtained from the study, it could be said that businesses can increase their brand value perception with planned and well-defined social media marketing strategies. With social media marketing, businesses can gain significant advantages in many areas such as brand loyalty, reduced advertising expenses and increased profitability, access to a large consumer audience and altered brand attitudes into purchasing behavior.
  • [ X ]
    Öğe
    TRANSITION PROCESS FROM USING MEMBER CARDS TO MOBILE APPLICATIONS: A REVIEW ON THE STARBUCKS APP
    (Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, 2020) Gülmez, Murat; Sağtaş, Saadet
    The mobile applications offered by smart phones through the e-store, which are developed for functional and personal needs, have gone beyond simplifying daily life and have an important place in marketing. Purpose of the study, ın the context of push-pull-mooring theory, is to examine the consumer's intentions to change their behavior and the transition process from the using of member cards to using mobile applications of the brands. In line with this purpose, a survey was conducted with 237 university students who actively use the Starbucks member card and its mobile application. The quantitative data obtained were analyzed using SPSS 22 program. As a result of the study, it was found that there was a significant relationship between the transition process from member card usage to mobile application usage and pushing effect (poor aesthetic design), pulling effect (locatability, transaction convenience, economic benefit, gamification) and mooring effect (perceived substitutability, inertia). Furthermore, it was determined that the stagnation against change has a moderation role on the pushing effect and intention to change.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketiciden Tüketiciye (C2C) E-Ticaret Uygulamalarında Alıcı ve Satıcıların Etik Karar Alma Sürecini Belirleyen Faktörler: Türk ve Alman Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama
    (2019) Sağtaş, Saadet; Gülmez, Murat
    E-ticaret uygulamaları, tüketicilere ve üreticilere sağlamış olduğu sayısız fırsatlar ile toplam ticaret hacminin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak e-ticaret uygulamalarının tamamen web tabanlı ağlar aracılığı ile sanal ortamlarda gerçekleştirilmesi bazı etik sorunlara da zemin hazırlamaktadır. Çalışmanın genel amacı, C2C e-ticarette alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörleri açıklamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda etik karar alma sürecini oluşturan, algılanan etik problem, etik niyet ve etik davranış arasındaki ilişkiler araştırılarak, bireylerin etik bakış açılarının (idealizm- rölativizm- doğruluk), cinsiyetin ve kültürün etik karar süreci ile ilişkileri bir model yardımı ile incelenmiştir. Çalışmada etik karar alma sürecini etkileyen önemli faktörler arasında kabul edilen kültür ilişkisinin incelenmesi ve araştırma sonuçlarının kültürler arası boyutta karşılaştırılması için e-ticaret uygulamalarını aktif olarak kullanan Türkiye’deki (Çağ Üniversitesi) ve Almanya’daki (Kehl Üniversitesi) 536 üniversite öğrencisi ile senaryo inceleme yöntemi kullanılarak geliştirilen ölçek aracılığında uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda etik karar alma süreci ile kültür arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca C2C e-ticarette alıcıların ve satıcıların etik problem algılarının, etik niyetlerinin ve etik kararlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak C2C e-ticaret kullanıcılarının, kullanıcı yorumlarına, satıcı davranışlarına ve ürün aldıkları satıcı kimliğinin doğruluğuna karşı duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Yetenek yönetiminin çalışan performansı üzerine etkileri: Satış elemanları üzerine bir uygulama
    (2023) Kurt, Demsur Okan; Sağtaş, Saadet
    Günümüzde işletmeler arasında oluşan rekabet ortamı, işletmelerde elde edilen ürünlerin satışı alanında da üst seviyeye çıkmaktadır. Ürün açısından her alanda birden fazla seçeneğin bulunması rekabeti daha çetin hale getirmektedir. Bu aşamada da karşımıza işletmelerde çalışan insan faktörü çıkmaktadır. Çalışanların yeteneklerinin farkında olan, eğitim ve gelişimleri için fırsatlar sunabilen işletmeler, çalışanlarını en yüksek performansa ulaştırabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı, satış elemanlarının yetenek yönetimi uygulamalarının, performanslarına etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında çeşitli sektörlerde satış alanında çalışan 332 katılımcıyla online anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS ve AMOS paket programları kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre yetenek yönetimi alt boyutlarının ve iş gören performansı ölçeğinin oldukça güvenilir olduğu, yetenek yönetimi alt boyutlarının orta düzeyde pozitif yönde performansı etkilediği, yetenek yönetimi ile performans arasında ise pozitif yönde kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim