Yazar "Orhan, Ufuk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cam Tavan Sendromunda Yeni Temaların Keşfedilmesi: Öğretmenler Üzerine Nitel Bir Araştırma(Çağ Üniversitesi, 2023) Orhan, Ufuk; Özden, Nesibe BüşraÇalışmanın amacı, kadın öğretmenlerin cam tavana ilişkin algılarını detayları ile ortaya koymak ve bu algılar doğrultusunda yeni temalar keşfetmektedir. Çalışmanın deseni olgu bilim olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Mersin’de çalışan ve kasıtlı örneklem tekniği ile seçilen on üç kadın öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada iki adet ölçek kullanılmıştır. Bunlardan ilki Eroğlu Toraman (2011), Çalışkan (2012) ve Büyükyaprak (2015) tarafından geliştirilen cam tavan ölçeği, diğeri ise sekiz sorudan oluşan demografik soru formudur. Çalışmadaki veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve nitel içerik analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları üç ana ve on alt tema ile incelenmiştir. Ana temalar; iş ile ilgili sorunlar, toplumsal sorunlar ve aile ile ilgili sorunlardır. Alt temalar; pozitif cinsiyet ayrımcılığının olmaması, yöneticiler tarafından yapılan baskılar, kadın yöneticinin tek olma arzusu, sendika, erkek yönetici ile rahat iletişim kuramama, kadınların liderlik yeteneğinin zayıf görülmesi, kadınların yönetilmeye alıştırılması, kadın olmak, anne olmak ve eşin evdeki sorumluluklarını üstlenmemesidir.Öğe Pygmalion Etkisinde Yeni Temalar: K.K.T.C. Turizm Sektöründe Bir Nitel İçerik Analizi(Çağ Üniversitesi, 2020) Orhan, Ufuk; Mendi, Yahya; İldeniz, SeherBu çalışmanın amacı, K.K.T.C. Turizm sektörü çalışanlarının Pygmalion etkisine ilişkin algılarını detayları ile ortaya koymaktır. Çalışmanın deseni olgu bilim olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, K.K.T.C. Turizm sektöründe çalışan ve amaçlı örneklem tekniği ile seçilen yirmi kişi oluşturmaktadır. Çalışmada bir adet ölçek kullanılmıştır. Bu ölçek, Rao ve Sharma’nın Pygmalion Ölçeğidir. (2016). Çalışmadaki veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve bir nitel araştırma tekniği olan içerik analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları iki ana ve on dört alt tema ile incelenmiştir. Ana temalar; bireysel beklentiler ile iş ve yönetim ile ilgili beklentilerdir. Bireysel beklentiler ile ilgili alt temalar; dostane ilişkiler, güven duyma, saygı duyma, resmiyet, eleştiri ve övgüdür. Yönetim ve iş ile ilgili alt temalar ise; unvan, maddiyat, örgütsel bağlılık, yetersiz performans, işyeri eğitimi, işyeri ile ilgili şikâyetler, iş planı ve ödül-cezadır. En fazla beklenti duyulan alt temaların; işyeri ile ilgili şikâyetler, eleştiri, unvan ve örgütsel bağlılık; en az beklenti duyulan alt temaların ise yetersiz performans, saygı duyma ve övgü olması çalışma bulgularından bazılarıdır.












