Yazar "Munis, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The relationship between university students' epistemological and foreign language learning beliefs(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Munis, Mehmet Emin; İnözü, JülideBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine dair inançları araştırılmıştır. Bu doğrultuda, Şırnak Üniversitesinde okuyan 157 kız 145 erkek olmak üzere 302 birinci sınıf öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Nicel very toplama aracları olarak BALLI ve EBQ anketleri; nitel veri toplamak amacıyla görüşme yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, yüzdelikler, ortalamalar; öğrencilerin epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine ilişkin inançlarının, cinsiyet ve alan değişkenlerine göre karşılaştırılmasında t-Testi; epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine dair inançları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson r. Korelasyon Testi kullanılmıştır. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançların öğrenmenin çaba ve yeteneğe bağlı olduğu alt boyutlarında gelişmiş inançlara sahip oldukları, tek bir doğrunun olduğuna dair inanç boyutunda ise kararsız oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin yabancı dil öğrenimine ilişkin ise birçok inança sahip oldukları gösterilmiştir. Öğrencilerin epistemolojik ve yabancı dil inançları arasında zayıf fakat anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğuna yönelik olarak erkek öğrencilere göre nispeten daha gelişmiş inançlara, yabancı dil öğrenimine ilişkin ise kız ve erkek öğrencilerin benzer inançlara sahip oldukları bulunmuştur. Sosyal alan öğrencilerinin epistemolojik inançların öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğu boyutlarında pozitif bilim alanları öğrencilerine göre nispeten daha gelişmiş inançlara sahip oldukları, yabancı dil öğrenmeye dair inançların öğrenmenin doğası boyutuyla ilgili yine sosyal alan öğrencilerin daha duyarlı oldukları ortaya çıkarılmıştır.Öğe THE RELATIONSHIP BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS’ EPISTEMOLOGICAL AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING BELIEFS(2020) Munis, Mehmet EminThis study aimed to investigate the relationship between university students’ epistemological and foreign language learning beliefs. In this regard, the study was conducted with the participation of 157 male and 145 female first-grade students studying at a university. The Epistemological Beliefs Questionnaire (EBQ) and the Beliefs about Language Learning Inventory (BALLI) were used to collect data. Frequencies, means, t-tests and Pearson correlations were used to analyse the data. The results revealed thatuniversity students had sophisticated epistemological beliefs in terms of learning depends on effortandlearning depends on ability sub-dimensions of the EBQ, while they were indecisive about one single truthsub-dimension. The study also revealed that the participants held various beliefs related to foreign language learning. There was a slight correlation between the students’ epistemological and foreign language learning beliefs. The results also showed that the female students had slightly more sophisticated epistemological beliefs compared to males regarding learning depends on abilitysub-dimension of the EBQ, while they did not differ in terms of their FLL beliefs.The Relationship between University Students’ Epistemological and Foreign Language Learning Beliefs












