Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "MODUK, Hacer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçe dersi öğretim programında ve ders kitaplarında iklim değişikliği
    (Çağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) MODUK, Hacer
    Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin başlıca sebebi insan kaynaklı olduğundan, bireylerin bu konudaki bilgi, farkındalık, tutum ve davranışları büyük önem taşır. Bu çalışmanın amacı, MEB onaylı 2023-2024 öğretim yılında okutulan Türkçe ders kitaplarında iklim değişikliği kavramlarının nasıl ve ne şekilde yer aldığını tespit etmektir. Araştırma, iklim değişikliği konularının ilköğretim programlarındaki ve ilköğretimde okutulan Türkçe ders kitaplarındaki durumunu ortaya koymayı hedefleyen nitel bir çalışmadır. Ayrıca, destek eğitim odası kapsamında özel yetenekli çocuklar için hazırlanan Türkçe dersi etkinlik kitapları da bu incelemenin kapsamına dâhildir. Araştırmanın verileri, MEB onaylı 2023-2024 öğretim yılında okutulan Türkçe ders kitaplarından ve Türkçe Dersi Öğretim Programından elde edilmiştir. İlgili öğretim programları ve ders kitapları, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. İçerik analizi sürecinde, küresel ısınma ve iklim değişikliği konusuyla doğrudan veya dolaylı olarak ilgili olan veriler tespit edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma teknikleri kullanılmış olup, veriler doküman inceleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma, Türkçe ders kitaplarının ve etkinlik kitaplarının iklim değişikliği temasını nasıl ele aldığını ve destek eğitim odasında özel yetenekli çocuklar için bu konuda nasıl bir eğitim sağlandığını değerlendirerek, eğitim materyallerinin çocukların çevresel bilincini artırma potansiyelini ortaya koymayı amaçlamaktadır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim