Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Fidan Serap" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The relationship between students' classroom perceptions, willingness to communicate and self-efficacy beliefs
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kurt, Fidan Serap; İnözü, Julide
    Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin sınıf ortamı algılarının İngilizce iletişim isteklilikleri ve İngilizce öz yeterlilikleri olan ilişkisini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmadaki veriler Fırat Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı öğrencilerinden elde edilmiştir. İlgili verilerin toplanmasında, öğrencilerin sınıf ortamı algılarını, İngilizce iletişime istekliliklerini ve İngilizce öz yeterlilik inançlarını ölçen üç farklı anket kullanılmıştır. Veri analizinde betimsel ve korelasyon analiz yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin genel olarak sınıf ortamı ile ilgili pozitif bir algıya sahip olduğunu, İngilizce iletişime istekli olduklarını, İngilizce öz yeterlilik inançları konusunda pozitif bir algıya sahip olduklarını ve kendilerini İngilizce konusunda oldukça yeterli bulduklarını ortaya koymuştur. Çalışmanın üç temel konusu (sınıf ortamı algısı, iletişime isteklilik ve öz yeterlilik inancı) açısından, korelasyon analizleri, öğrencilerin İngilizce öz yeterlilik inançları ve İngilizce iletişime isteklilikleri arasında önemli ve orta derecede ilişki olduğunu göstermiştir. Alt boyutsal düzeyde ise, öğrenciler arasındaki arkadaşlık ilişkisinin (student cohesiveness), öğrencilerin iletişim isteklilikleriyle çok zayıf negatif yönlü ilişkili olduğu bulunmuştur. Ek olarak, öğrencilerin sınıfta söz hakkının olması (individualization) ile onların öz yeterlilik inançları arasında ilişki olduğu bulunmuştur.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim