Yazar "Kurt, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi çocuklarının okula uyumlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Şanlıurfa örneği(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Kurt, Fatih; Esen, Binnaz KıranBu çalışmanın nihai amacı çeşitli değişkenlere ve psikolojik iyi oluşlarına göre öğretmenlerin okul öncesi çocuklarının okula uyumlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, "Psikolojik İyi Oluş Ölçeği" (Telef, 2011) ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Okul Öncesi Öğrencilerin Uyum sürecine Yönelik Öğretmen Görüşleri Anketi" 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında Şanlıurfa ili merkez ilçelerde görev yapan 397 kişilik okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlere doğrudan araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Okul Öncesi Öğrencilerin Uyum sürecine Yönelik Öğretmen Görüşleri Anketi" oluşturulurken öncelikle 20 okul öncesi kurumlarda görev yapan öğretmenlere açık uçlu sorular sorulmuştur. Daha sonra içerik analizi yapılarak 61 madde elde edilmiştir. Maddelerin hangi faktöre ait olduğunu belirlemek için uzman görüşüne başvurulmuştur. Uzman görüşü sonucunda 19 maddenin üç faktörde toplandığı görülmüştür. Bu faktörler; okula uyum sürecini etkileyen "genel faktörler", "ailesel faktörler" ve "uyum sürecini kolaylaştırıcı faktörler" olarak adlandırılmaktadır. Öğretmenler psikolojik iyi oluş düzeylerini belirlemek için örnekleme giren 397 öğretmen Psikolojik İyi Oluş Ölçeği'nden aldıkları puanlara göre yüksekten düşüğe göre sıralanmıştır. Daha sonra elde edilen ortalama (x = 47) göre, puanların aritmetik ortalamasının altı ve üstüne göre psikolojik iyi oluşları düşük ve yüksek olarak ayrılmıştır. Öğretmenlerin psikolojik iyi oluş düzeylerine, cinsiyetlerine, kıdem ve görev yaptıkları sınıfların öğrenci sayısına göre "Okul Öncesi Öğrencilerin Uyum sürecine Yönelik Öğretmen Görüşleri'nin anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ki-kare testi (Chi- Sguare Tests) uygulanmıştır. Araştırmada hata payı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Sonuç olarak "genel faktörler", "ailesel faktörler" ve "uyum sürecini kolaylaştırıcı faktörler" olarak adlandırılan anket maddelerinden "şımartılmış çocukların okula uyumu gecikmektedir.", "Anne ve babası ayrı yaşayan çocuklar okula uyum sorunu yaşamaktadırlar.", "Ailelerin çocukla okul dışında geçirmiş oldukları zaman uyum sürecini etkiler." maddelerinde öğretmenlerin yaş, kıdem, cinsiyet ve sınıf mevcuduna göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Bunların dışındaki diğer maddelerde genel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.












