Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Konkur, Besime Gaye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Developing an effective learning environment in an EFL classroom
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Konkur, Besime Gaye; Şahinkarakaş, Şehnaz
    Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara hizmet etmek için kullanılan başlıca değerlendirme yöntemleridir. Farklı amaçlar için kullanılmalarına rağmen, değerlendirmenin asıl amacı etkili öğrenme ve öğretmedir. Hem özetleyici hem de biçimlendirici değerlendirme alanlarında; özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmenin etkileri, öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeye bakış açıları, geribildirimin kullanımı ve etkileri gibi farklı konularda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Ancak, hem özetleyici hem biçimlendirici değerlendirmenin her ikisi de Türkiye?de ki Hazırlık Okullarında kullanılmalarına rağmen, her ikisini de bir araç olarak kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratma konusunda henüz bir çalışma yapılmamıştır. Bu sebeple, bu çalışmanın amacı öğrencilerin değerlendirme konusundaki genel tutum ve düşüncelerini araştırmak ve literatürde önerilen koşulları kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratmaktır. Bunu yaparken de özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmeyi bir araç olarak kullanmaktır. Bu çalışmadaki katılımcılar Çağ Üniversitesi Hazırlık Okulu B13 sınıfı öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma 11 bayan 9 erkek olmak üzere 20 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma modellerinin kullanıldığı, eylem araştırması yönteminin uygulandığı bir vaka çalışmasıdır. Veriler toplanırken görüşmeler, öğrenci günlükleri ve araştırmacının gözlem ve notları kullanılmıştır. Yapılan eylem çalışmasına başlamadan önce, öğrencilerde motivasyon eksikliği olduğu, stresli oldukları ve değerlendirmeye karşı olumsuz tutum ve düşüncede oldukları görülmüştü. Yapılan çalışmanın yardımıyla öğrenciler, kendi eksik ve güçlü oldukları yanlarının farkına varmışlar, motivasyonları artmış ve değerlendirmeye karşı olumlu tutum ve düşünceler kazanmışlardır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim