Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaygusuz, Meltem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An analysis of the factors relating foreign language anxiety of university students studying at the preparatory school of Beykent University
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Kaygusuz, Meltem; İnözü, Jülide
    İngilizce, sadece iletişim için gerekli değil aynı zamanda bilimsel, kültürel, ekonomik ve politik gelişmeler açısından önemli bir role sahip olan ortak bir dil olarak görülmektedir. Türk insanları da İngilizce öğrenmenin öneminin farkındadırlar. Dolayısıyla, İngilizce öğrenmek için uzun zaman harcarlar, ancak beklenilen seviyeye ulaşamazlar. Bu durum, öğrencilerin işlerini güçleştiren birçok faktöre dayandırılır. Bu çalışmanın amacı üniversite hazırlık grubu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme sürecindeki yaşadığı kaygı ve bunu sekiz ayrı etken ile var olan ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmaya 150 üniversite hazırlık öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri daha önceden çeşitli çalışmalarda kullanılmış ve güvenirliği sağlanmış sekiz adet anketin öğrencilere dağıtımıyla sağlanmıştır. Toplanılan verilerin amaca uygun olarak değerlendirmek için korelasyon, tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin yabancı dil kaygısı yaşadığı ve bunun ele alınan değişkenler ile negatif yönde bir ilişkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır.Başka bir ifadeyle, yabancı dil kaygısının ele alınan değişkenler üzerinde pozitif bir etkisi yoktur. Aksine öğrencilerde motivasyon kaybına neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bu da gösteriyorki yabancı dil gerginliğine dil sınıvlarında daha çok önem verilmelidir. Araştırmanın bulguları ışığında, daha stressiz bir sınıf ortamı yaratarak öğrencilerin yabancı dil kaygısın azaltmanın önemli bir etkisi olacağı belirtilmektedir. Yabancı dil gerginliği azaltılmış bir sınıf ortamı öğrenmeyi arttırmada önemli rol oynayacağı öne sürülebilir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim