Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "HAYDAR, Onurhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    STARTUP’LAR VE TÜRKİYE’DE DİJİTAL DÖNÜŞÜME ETKİSİ
    (Çağ Üniversitesi / Sosyal Bilimler, 2023) HAYDAR, Onurhan
    Startuplar birçok sektörde faaliyet göstermektedir. Startuplar dijital teknolojik birçok yenilik getirerek dijitalleşmeye önemli katkılar sağlamaktadır. Yapılan alan araştırmasında Türkiye‟de birçok sektörde dijital dönüşümün yansımaları çalışılmış, ancak startuplar ve Türkiye‟de dijital dönüşüme etkisi incelenmemiştir. Startupların oluşturduğu iş sistemin dijitalleşmeye etkisi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın ana problemini startupların oluşturmuş olduğu sistem sonucunda tüketicilerin mobil alışveriş uygulamasını benimsemesini etkileyen faktörlerin neler olduğu ve işletmelerde dijital dönüşümün neden gerçekleştiği oluşturmaktadır. Araştırmada ülkemizde faaliyet gösteren startuplardan olan Getir, Yemeksepeti, Trenyol gibi startup olarak başlangıç yapmış ve platformlarda yer alan firmaların; toptan ve perakende ticaret, otel ve lokanta, ulaştırma, depolama ve haberleşme, imalat sektörlerinde faaliyet gösteren birçok işletmeyi dijitalleştirip sistemine dahil ederek müşterilerle buluşturması ve bu dijitalleşme süreci incelenmiştir. Araştırmanın evrenini mobil uygulama üyeliği bulunan işletmeler ve tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise mobil uygulama üyeliği bulunan tüketiciler ve Adana ilinde üye işyeri olarak faaliyet gösteren işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama vasıtası olarak genişletilmiş teknoloji kabul modeli ölçeğinden yararlanılmıştır. Çalışmada ilk olarak tüketici gruba nicel araştırma yaklaşımı uygulanmış ve verilerin elde edilmesi sürecinde anket yöntemi kullanılmıştır. İkinci olarak ise nitel araştırma yaklaşımı uygulanarak üye işyerlerine görüşme soruları yöneltilmiştir. Çalışmada startupların oluşturmuş oldukları dijital sisteme katılımının, işletmelerin dijitalleşme sürecini nasıl etkilediği dönüşüm nedenleri çevesinde araştırılmış ve Türkiye‟de ki işletmelerin dijitalleşmesinde nasıl bir etki yarattığı incelenerek alan yazına katkı sunulması hedeflenmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim