Yazar "Geylani, Yahya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation of causes of Turkish EFL students' reticence in foreign language classroom(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Geylani, Yahya; Şahinkarakaş, ŞehnazSon yıllarda yabancı dil eğitiminde, dilbilgisi temelli eğitimden dili iletişim amaçlı kullanmaya yönelik bir eğitime doğru bir değişim gerçekleşmektedir. Bu bağlamda bir dili konuşabilmek ve o dili iletişim ihtiyaçlarını giderebilmek için kullanabilmek büyük önem kazanmıştır. Ancak, Türkiye'de yabancı dil öğrencileri konuşma derslerindeki konuşma aktivitelerine katılmamayı ve susmayı tercih etmektedirler. Çünkü en çok yabancı dili konuşmada zorluklar yaşarlar ve konuşma becerisini geliştirilmesi en zor beceri olarak görürler. Bu çalışmanın amacı İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin konuşma derslerindeki konuşma aktivitelerinde sessiz kalmalarının sebeplerini araştırmaktır. Ayrıca cinsiyet, sınıf, yurtdışı tecrübesi, anadil, İngilizce kitap okuma ve film izleme sıklıkları ve İngilizce konuşan ebeveyn faktörlerinin bu suskunluğuna etki edip etmediği de araştırılmıştır. Bu çalışmaya Bingöl Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünün tüm sınıflarından olmak üzere toplam 257 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada iki bölümden oluşan bir anket veri toplama aracı olarak kullanılmış ve anketten elde edilen veriler SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Sonra elde edilen veriler faktör analizi ile gruplandırılmış, sadeleştirilmiştir ve 8 ayrı kategoride değerlendirilmiştir. Her kategorinin betimsel analizleri yapılmış; ortalama, standart sapma, maksimum ve minimum değerleri hesaplanmıştır. Son olarak, gruplar arasındaki farkların tespiti için ANOVA ve T-testi uygulanmıştır. Bu araştırman sonuçlarına göre, pratik ve hazırlık eksikliği, başarısızlık ve olumsuz değerlendirilme korkusu, sınıf arkadaşlarının önünde konuşma korkusu, genel dil yetersizliği, özgüven eksikliği, hata yapma korkusu, sınıfın fiziksel koşulları ve öğretmen faktörü öğrencilerin sessiz kalmalarının önde gelen sebeplerindendir. Ayrıca, bu çalışmanın sonuçları suskunluk ile cinsiyet, sınıf, yurtdışı tecrübesi, anadil ve İngilizce kitap okuma ve film izleme sıklıkları arasında ilişki olduğunu göstermektedir.












