Yazar "Ergezer, Naime Selin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İkinci el moda ürünlerine yönelik tüketicilerin çevrimiçi motivasyonlarının belirlenmesi(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ergezer, Naime SelinSon yıllarda tüm dünyada hızla yayılan akımlardan biri olan ikinci el ürünler sayesinde artık tüketicilerin ürün kullanımları ve tercihleri de farklılaşmaya başlamıştır. Özellikle ikinci el giysilerin tekrardan kullanılmak üzere satıldığı geleneksel ve sanal birçok ortam oluşmuştur. Eski ve kullanılmış ürünlerin geçmiş zamanlarda ve günümüzde türlü ekonomik, toplumsal ve kültürel durumlarda dönüştürüldüğünü ve tekrardan kullanılmaya başlandığı görülmüştür. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı tüketicilerin çevrimiçi ortamlarda kişiden kişiye satılan ikinci el moda ürünlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca bu tür ürünleri kullanma durumları ve cinsiyetlerine göre çevrimiçi alışveriş motivasyonları (ekonomik, uygunluk ve ideolojik) arasındaki farklılıklar da ortaya çıkarılmıştır. 243 ikinci el çevrimiçi alışveriş deneyimine sahip katılımcıdan veriler anket formları aracılığıyla toplanmış ve SPSS 20. programı aracılığıyla analizler yapılmıştır. Program aracılığıyla tanımlayıcı istatistiki analizler, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılırken, hipotezlerin testi için bağımsız örneklem t testi uygulanmıştır. İkinci el ürün satın alma durumlarına göre benzersizlik motivasyonu hariç diğer motivasyon faktörleri arasında farklılık bulunurken, pazarlık gücü ve nostalji boyutları hariç diğer alt boyutlarda cinsiyete göre farklılık bulunmuştur.












