Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Mahmut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect technological tools on efl learners' reading attitudes and motivations
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erdem, Mahmut; Tuyan, Seden
    Okuma, modern dijital bilgi ve teknoloji dünyasında en önemli akademik dil yeteneklerinden birisidir. Türkiye'de bu yetenek çoğunlukla genel anlamayı hedefleyen kısa metinli ders kitaplarını seçen öğretmenler tarafından öğretilir. Ancak, öğrencilerin kelime dağarcığını, dil yeterliliklerini ve genel kültürlerini geliştiren İngilizce serbest zaman okuması öğrenciler arasında yaygın değildir. Ders kitapları doğal olarak yoğun okuma içindir. Yoğun okumanın faydalı olduğu ispatlanmasına rağmen, öğrencilerin ondan kazanımları kapsamlı okumadan kazanabileceklerinden daha azdır. Yoğun okumada, öğrencilerin sınıf içerisinde kısa okuma parçalarının alıştırmalarını yapmaları beklenir, fakat kapsamlı okumada, okuma boş zaman aktivitesi gibi öğrencilerin istedikleri zaman okumasını sağlayın uzun süreli bir aktivitedir. Öğretmenler içinde, boş vakit aktivitesi olarak okumanın öğrencilere ne kadar kelime bilgisi ve dilbilgisini öğrettiğini ölçmek zordur. Ayrıca, öğrencilerin okudukları kitaplar için küçük sınav veya sınav hazırlamak çok zaman alır. Üstte bahsedildiği gibi, teknoloji dil öğretiminde önemli bir parçası haline geldi. Bir teknolojik araç olarak Moodle Reader burada sürece dâhil oluyor. Öğretmenlerin, öğrenciler basamaklı okuma kitabı okuduktan sonra değerlendirme yapabilmelerini sağlıyor. İçerisinde, öğrencilerin kelime bilgilerini ve kitapları okuyup okumadıklarını ölçen pek çok küçük sınav vardır. Bu çalışma, Moodle Reader'in kapsamlı okuma aracı olarak İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin okuma tutum ve motivasyonlarına etkisine odaklanır. Ayrıca, cinsiyetin, dil yeterlilik seviyesinin ve günlük internette geçirilen zamanın, Moodle Reader'ın olası etkilerini üzerinde fark yaratıp yaratmadığını bulmayı amaçlar. Bir anket, kapsamlı okuma uygulamasından önce ön-test ve uygulamanın sonrasında son-test olarak katılımcılara rastgele uygulandı. Veriler tanımlayıcı istatistik elde etmek için SPSS paket programı kullanarak nicel olarak analiz edilmiş ve bu veri toplama araçlarının iç tutarlılığını değerlendirme amacıyla Cronbach alfa modeli kullanılmıştır. Ön-test ve son-test anketlerinin verileri Moodle Reader'ın, daha iyi seviyedeki öğrencileri ve kadın öğrencileri diğerlerinden daha çok etkilediğini belirterek, öğrencilerin okumaya karşı tutum ve motivasyonlarında olumlu bir etkiye sahip olduğunu ispatlamıştır. Ayrıca, bulgular internette daha az vakit geçiren öğrencilerin, daha fazla geçirenlere göre Moodle Reader'dan daha çok etkilendiklerini göstermiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim