Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ekmen, Safiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Exploring the relationship between tolerance of ambiguity and emotional intelligence in EFL contexts
    (Çağ Üniversitesi, 2022) Ekmen, Safiye; Dağtaş, Aysun Yurdaışık
    Yabancı dil öğrenme sürecinin çeşitli faktörleri vardır. İkinci dil öğreniminde bazı faktörlerin yabancı dil öğrenimine nasıl etki ettiği araştırılması gereken önemli bir sorun haline gelmiştir. Duygusal Zekâ ve Belirsizlik Toleransı bu faktörler arasında yer almaktadır. Bu nedenle, bu çalışma, yabancı dil öğrenenlerin Duygusal Zekâ ve Belirsizlik Toleransı kavramlarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Belirsizlik Toleransı ve Duygusal Zekâ arasındaki ilişkinin yabancı dil öğrenimi bağlamında incelemektir. Çalışmada nicel veri toplama tekniği kullanılmıştır. Ankette İkinci Dil Belirsizlik Toleransı Ölçeği (SLTAS) ve Duygusal Zekâ Derecelendirme Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılar lise öğrenimi göre İngilizce dersi alan öğrenci gruplarından seçilmiştir. Anket çalışmasına 145 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin duygusal zekâ seviyesi ve belirsizlik toleransı seviyesini belirlemek için betimsel analiz yapılmıştır. Cinsiyetin değişkenler üzerindeki anlamlı farklılıklarını belirlemek için bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmek için korelasyon analizleri, etkiyi hesaplamak için regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, Belirsizliğe Tolerans ve Duygusal Zekânın cinsiyete göre farklılığının incelenmesiyle, cinsiyetin değişkenler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ancak Belirsizliğe Tolerans ile Duygusal Zekâ arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bu ilişkiye göre iki değişken birbirini aynı düzeyde etkilemektedir. Aralarındaki ilişki belirlendikten sonra yapılan regresyon analizinde Duygusal Zekânın Belirsizlik Toleransı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim