Yazar "Eke, Veysel Emir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Turkish EFL students' opinions towards the use of tablet pcs and interactive whiteboards in EFL classrooms(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Eke, Veysel Emir; Yumru, HülyaBu çalışmada, yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılan sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akıllı tahta ve tablet kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi kapsamında Muş İlinde İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenen 160 ortaöğrenim öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, öğrencilere dağıtılan anket yolu ile onların tablet ve akıllı tahta kullanıma ilişkin görüşleri incelenerek elde edilmiştir. İki bölümden oluşan anketlerin ilk bölümünde Ortaöğrenimde okuyan öğrencilerin İngilizce dil sınıflarında tablet kullanımına ilişkin görüşleri ile ilgili olarak 12 maddelik bölüm, ikinci kısımda ise İngilizce dil sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerine ait 21 maddelik bölüm yer almıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin demografik bilgilerinin analiz edilmesi için bir bölüm de ankette yer almıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılan bu çalışmada verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Cinsiyet, yaş, bilgisayar tecrübesi, internet tecrübesi, tablet bilgisayara sahip olma durumu, tablet bilgisayar kullanım eğitimi alma durumu, haftalık akıllı tahta kullanım saati ve akıllı tahta kullanım eğitimi alma durumu gibi değişkenlerle öğrencilerin İngilizce dil sınıflarında akıllı tahta ve tablet kullanımına ilişkin görüşleri arasındaki ilişki incelenerek analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizinin ışığında öğrencilerin akıllı tahta kullanımları arttıkça onların bu teknolojilere olan ilgilerinin de arttığı söylenebilir. Öte yandan, öğrenciler tablet bilgisayarların onların motivasyon ve öğrenmeleri üzerinde önemli bir artışa yol açmadığı gözlenmiştir. Demografik değişkenlerden akıllı tahta kullanımı ile yaş değişkeni arasında, tablet kullanımı açısından da haftalık akıllı tahta kullanım saati arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.












