Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Duru, Mehmet Saim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Universty students' perceptions related to native and nonnative teachers of English
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Duru, Mehmet Saim
    Bu çalışma üniversite öğrencilerinin anadili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerine ilişkin algılarını, bu öğretmenlere atfedilen güçlü ve zayıf yönleri ve öğrencilerin bu iki öğretmen grubundan kimi tercih ettiğini ve olası tercih etme nedenlerini bulmayı amaçlamıştır. Ayrıca öğrencilerin İngilizce eğitim süresi, dil seviyesi ve yurtdışında bulunup bulunmadıkları gibi bazı değişkenlerin öğrenci algıları üzerinde bir etkiye sahip olup olmadığını da araştırmayı hedeflemiştir. Çalışmadaki veriler Türkiye'deki iki vakıf üniversitesinde okuyan İngilizce Hazırlık Programı öğrencilerinden elde edilmiştir. Al Omrani (2008) tarafından geliştirilen anket başlıca veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İki açık uçlu soru ankete eklenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama temelli yöntem bu çalışmada kullanılmıştır. Çalışma, anadili İngilizce olan öğretmenlerin konuşma, telaffuz ve akıcılık gibi sözlü becerilerde daha iyi olduklarını ortaya koymuştur. Öte yandan, anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin dilbilgisi ve kelimeleri öğrencilerin anadilinde yaptıkları açıklamalar sayesinde daha iyi öğrettikleri bulunmuştur. İçerik analizi her iki öğretmen grubunun da bazı güçlü ve zayıf yönlere sahip olduklarına inanıldığını ve bu öğretmenlerin öğrencilere çeşitli yönlerden yardımcı olduklarının düşünüldüğünü göstermiştir. Öğrenciler her iki öğretmen grubuna da sahip olmayı tercih etmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim