Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dursun, Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Drama activities and anxiety in a Turkish secondary school English as a foreign language classroom
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Dursun, Hakan; Humıston, Kim Raymond
    Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ilköğretim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını incelemek ve drama etkinliklerinin öğrencilerin yabancı dil kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca, verili koşullarda yabancı dil öğrenme kaygısının kaynaklarını tanımlamayı hedeflemektedir. Çalışma Türkiye'deki bir özel okulda, 22 düzenli yedinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bu çalışmada Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Anketi (FLCAS) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verileri doğrulamak amacıyla, sekiz haftalık drama uygulamalarının ardından öğrencilerin portföyleri, öğretmen gözlemleri ve ders planları incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen yedinci sınıf öğrencilerinin yüksek düzeylerde yabancı dil öğrenci kaygısını deneyimledikleri ortaya çıkmıştır. Yanlış yapma kaygısı, öğretmen yönergeleri, sınav kaygısı, kendini olumsuz kıyaslama, sınav kaygısı ve İngilizce konuşma kaygısı bu koşullardaki olası kaygı nedenleri olarak tanımlanmıştır. Bu konuda yapılan geçmiş çalışmalarla uyumlu bir şekilde, bu çalışmadan bir bütün olarak elde edilen veriler, drama etkinliklerinin öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygı, korku ve endişelerini azaltmada olumlu bir rol oynadığını ortaya koymuştur

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim