Yazar "Durmaz, Mine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case study examining the impact of scaffolding on the summary writing of 6th grade students(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Durmaz, Mine; Kahraman, ErolBu alan araştırmasında, yabancı dilde altıncı sınıflara yönelik yazma becerilerinin öğretilmesinde scaffolding stratejileri kullanılması konusu ele alınmıştır. Bu çalışmada yazma becerinin geliştirilmesinde Vygotsky'nin ortaya attığı (1978,1986) Yakınsal Gelişim Alanı'nın (YGA) sosyo-kültürel özelliği ile Ross 'un (1976) "scaffolding" yazma stratejileri kuramsal olarak kullanılmıştır. Bu araştımada scaffolding'in altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesindeki etkisini ve öğrencilerin sınıfta yapılan uygulamalara karşı tutumları araştırılmıştır.Araştırmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerine "scaffolding" uygulaması yapıldığında yazma becerilerinin gelişip gelişmediğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç için Gaziantep TED Koleji altıncı sınıf öğrencilerinden 20 kişilik bir gruba uygulama yapılmıştır. Bu araştırmada öğrencilere, bilgi toplamak üzere uygulamanın başında ve sonunda birer test verilmiş ve ayrıca öğrencilerle mülakat yapılmıştır. Uygulama toplam sekiz hafta sürmüştür. Sekiz hafta boyunca öğrencilerden kısa hikaye okumaları ve özet çıkarmaları istenmiş ve toplanan yazılar belli rubrikler kullanarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerle yapılan mülakat sonucunda, öğrencilerin uygulamadan ve öğretmen yardımından memnun oldukları ve arkadaşları ile çalışmayı sevdiklerini söylemişlerdir.












