Yazar "Demiraslan, Emrullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kamu kurumlarındaki okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışlarının incelenmesi(2019) Koç, Murat; Bir, Yonca; Demiraslan, Emrullahİşletmelerin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesinde, stratejik liderler, çalışanlarının duygu, düşünce ve davranışlarını etkileyebilme gücüne sahip olması bakımından oldukça önemlidirler. Bir işletmenin yaşamında daha çok sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne önem veren stratejik liderler astlarıyla olan ilişkileri doğrultusunda çeşitli davranışlar göstermektedir. Stratejik liderlik ile ilgili yapılan çalışmalar çoğunlukla iş dünyası çerçevesinde tasarlanmış; çeşitli sektörlere nitelikli insan kaynağını hazırlayan kurumlarda stratejik liderlik üzerine az sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu çalışmada okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışları (yönetsel, etik, politik, dönüşümcü ve ilişkisel), Kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin ankete verdikleri cevaplar doğrultusunda belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışlarını değerlendirmesinde demografik özelliklerinin etkisinin olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin en fazla yönetsel liderlik davranışını sergiledikleri tespit edilmiş; öğretmenlerin yaşlarının okul yöneticilerinin dönüşümcü, politik ve ilişkisel davranışlarını değerlendirmelerinde, çalışma sürelerinin ise sadece yönetsel liderlik davranışlarını değerlendirmelerinde etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin liderlik davranışlarını değerlendirmesinde cinsiyet, yaşadığı yer ve eğitim düzeylerinin etkisinin olmadığı görülmüştür.Öğe Okul yöneticilerinin stratejik liderlik davranışları üzerine bir araştırma: Erdemli örneği(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Demiraslan, Emrullah; Koç, MuratStratejik liderlik kavramı Hambrick ve Mason'un 1984 yılında yürütmüş olduğu örgütlerin üst yönetimi ile ilgili bir çalışmada göze çarpmıştır. 1996 yılına gelindiğinde ise Zaccaro'run çalışmasında srtatejik liderlik şu şekilde tanımlanmıştır; "uzun dönemli politikaları yansıtmak için örgütlerin bir bütün olarak geliştirilmesine ve yönetilmesine yönlendiren faaliyetler seti" (Akgemci, 2008). Stratejik lider, geleceği görme, vizyon oluşturma, esnek olma ve astlarını güçlendirme gibi yetenekleri vardır ve bu yetenekleri ile ihtiyaç anında stratejik değişiklikler yapan kişidir (Ülgen ve Mirze, 2010). Bu araştırma, Kamu liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin stratejik liderlik düzeylerini belirlemek ve okul yöneticilerinin startejik liderlik davranışlarının öğretmenler tarafından algılanmasında öğretmenlerin demografik değişkenlerinin etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Kesitsel tarama modeli tercih edilen bu araştırmada John Pisapia (2009), tarafından geliştirilen ve Ömür Çoban'ın (2016) yürüttüğü doktora çalışmasında kullandığı Stratejik Liderlik Ölçeği (SLÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Mersin İli Erdemli İlçesindeki liselerde görev yapan 562 eğitimci arasından basit randomizasyon yöntemiyle belirlenen 185 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizi ve istatistiki sonuçların elde edilmesinde IBM SPSS 20,00 programından yararlanılmıştır. Demografik değişkenlere yönelik verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımı kullanılmıştır. Ölçek puanlarının cinsiyete ve yaşadıkları yere göre anlamlı düzeyde farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla bağımsız gruplarda t-testi; yaş grupları, eğitim durumları ve çalışma süresi değişkenlerine bağlı olarak farklılıkların incelenmesinde ise tek yönlü varyans analizi(ANOVA), varyansların değerlendirilmesinde LSD testi uygulanmıştır. Araştırmanın analizleri sonucunda; okul yöneticilerinin Stratejik Liderlik alt boyutlarından Yönetsel, Dönüşümcü, Etik, Politik ve İlişkisel liderlik puanlarının yüksek düzeyde olduğu, bu kapsamda en fazla yönetsel liderlik davranışını sergiledikleri görülmektedir. Ayrıca okul yöneticilerinin stratejik liderliğin alt boyutları olan dönüşümcü, politik ve ilişkisel liderlik davranışlarının algılanmasının öğretmenlerin yaşına göre göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Çalışma süresi değişkenine göre ise sadece yönetsel liderlik davranışında anlamlı farklılaşma bukunurken; cinsiyet, yaşadığı yer ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşma bulunmamıştır.