Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Bayram" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The relationship between university students' self-efficacy beliefs and foreign language classroom anxiety
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Demir, Bayram; Tuyan, Seden
    Bu çalışmanın temel amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dil özyeterlik inançları, yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkisini incelemektir. Ayrıca katılımcıların akademik başarıları ve bazı demografik özellikleri arasındaki olası ilişkiler de incelemeye tabi tutulmuştur. Çalışmaya Mersin'de bulunan bir üniversiteden 163 hazırlık okulu öğrencisi katılmıştır. İngilizce Özyeterlik Anketi ve Yabancı Dil Kaygısı Anketi'nin Türkçe uyarlamaları veri toplama amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarı puanları dönem sonunda uygulanan sınavlardan elde edilmiştir. Toplanan veriler Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, özyeterlik inancı ile akademik başarı puanları arasında anlamlı pozitif bir ilişkinin olduğunu göstermiş fakat yabancı dil kaygısı ve akademik başarı puanları arasında ise olumsuz bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmanın sonuçlarına göre özyeterlik inancı ile yabancı dil kaygısı arasında olumsuz bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Bunlarla birlikte kadın katılımcıların üretken özyeterlik inançlarının erkek katılımcılardan daha yüksek olduğu görülmüş ayrıca kadın katılımcıların akademik başarıları erkek katılımcılardan daha yüksek değerler ortaya koymuştur. Bu çalışmada katılımcıların İngilizce öğrenim özgeçmişleri ile yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çalışmanın sonuçları alan yazını irdelenerek tartışılmıştır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim