Yazar "Delen, Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The investigation of technological pedagogical and content knowledge level by Turkish teachers of English(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Delen, Kemal; Humıston, Kim RaymondBu çalışmada, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPACK) düzeyleri, öğretmenlerin cinsiyetleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişki ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri arasındaki ilişkilerin araştırılması hedeflenmiştir. Araştırma, Nisan ayının 10'u ve 15'i arasında döneminde Mersin ilinin liselerinde gerçekleştirilmiştir.33 İngilizce öğretmeni iki bölümden oluşan ve yabancı dil olarak İngilizce için geliştirilen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi anketini cevaplamıştır. Anketin ilk bölümü katılımcıların genel bilgilerini elde etmek, katılımcıların cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasındaki ilişkiyi araştırmak için kullanılmıştır. Anketin ikinci bölümü katılımcıların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini ölçmek için kullanılmıştır. Nicel veriler ortalama, sıklık, standart sapma, t-test ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Betimleyici istatistik analiz sonuçları, çalışmaya katılan Türk İngilizce öğretmenlerinin yüksek düzeyde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine sahip olduklarını göstermiştir. Bununla birlikte, t-testi katılımcıların cinsiyetleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasında etkili bir etkileşim olmadığını göstermiştir. Tek Yönlü Varyans Analizi de öğretmenlerin öğretmenlik deneyimleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasında negatif yönlü ilişki olduğunu kanıtlamıştır. Bu çalışmanın amaçlarıyla ilgili olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, öğretmenlerin cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişkinin tam bir resmini elde etmek açısından değerli katkılar sağlamıştır. Son olarak, öğretmenlere, eğitimci öğretmenlere ve eğitsel otoritelere önerilerde bulunulmuştur.












