Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Delen, Kemal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The investigation of technological pedagogical and content knowledge level by Turkish teachers of English
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Delen, Kemal; Humıston, Kim Raymond
    Bu çalışmada, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPACK) düzeyleri, öğretmenlerin cinsiyetleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişki ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri arasındaki ilişkilerin araştırılması hedeflenmiştir. Araştırma, Nisan ayının 10'u ve 15'i arasında döneminde Mersin ilinin liselerinde gerçekleştirilmiştir.33 İngilizce öğretmeni iki bölümden oluşan ve yabancı dil olarak İngilizce için geliştirilen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi anketini cevaplamıştır. Anketin ilk bölümü katılımcıların genel bilgilerini elde etmek, katılımcıların cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasındaki ilişkiyi araştırmak için kullanılmıştır. Anketin ikinci bölümü katılımcıların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini ölçmek için kullanılmıştır. Nicel veriler ortalama, sıklık, standart sapma, t-test ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Betimleyici istatistik analiz sonuçları, çalışmaya katılan Türk İngilizce öğretmenlerinin yüksek düzeyde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine sahip olduklarını göstermiştir. Bununla birlikte, t-testi katılımcıların cinsiyetleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasında etkili bir etkileşim olmadığını göstermiştir. Tek Yönlü Varyans Analizi de öğretmenlerin öğretmenlik deneyimleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi arasında negatif yönlü ilişki olduğunu kanıtlamıştır. Bu çalışmanın amaçlarıyla ilgili olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, öğretmenlerin cinsiyetleri ve öğretmenlik deneyimleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişkinin tam bir resmini elde etmek açısından değerli katkılar sağlamıştır. Son olarak, öğretmenlere, eğitimci öğretmenlere ve eğitsel otoritelere önerilerde bulunulmuştur.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim