Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cengiz, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Enstrüman çalan bireyler ile enstrüman çalmayan bireylerin bilişsel esnekliklerinin karşılaştırılması
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Cengiz, Ali
    Disiplinli bir şekilde müzik eğitimi almak ve düzenli olarak enstrüman çalmanın bireylerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunduğu yapılan çalışmalarla desteklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, profesyonel anlamda enstrüman çalabilen konservatuvar müzik bölümü öğrencileriyle enstrüman çalmayan diğer fakülte öğrencilerinin bilişsel esnekliklerinin karşılaştırılması ve enstrüman çalmaya başlama yaşı, ailede enstrüman çalan birilerinin bulunup bulunmaması, günlük ortalama enstrüman çalma süresi gibi çevresel değişkenlerin bilişsel esneklik düzeyiyle ilişkisini incelemektir. Bu kapsamda çalışma için etik kurul onayı alındıktan sonra ilgili üniversitelerden çalışma için gerekli yasal izinler alınmıştır. Çalışma Mersin ve Çukurova Üniversitelerinden yaşları 18-25 arasında değişen 41 konservatuvar ve müzikle ilgili olmayan diğer fakültelerinden de 45 olmak üzere toplamda 86 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Verilerin analizi betimsel istatistik teknikleri ve Shapiro Wilk Testi, normal dağılım gösteren Bağımsız Gruplar için t Testi sonrasında Pearson Koreleasyon Testi ile incelenmiştir. Veriler SPSS 24.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden enstrüman çalabilen konservatuvar öğrencilerinin Bilişsel Esneklik Ölçeği toplam, kontrol ve alternatifler alt boyutları puanları sırasıyla(84,49; 27,12; 57,37), enstrüman çalmayan diğer fakülte öğrencilerinin puanlarından sırasıyla (71,20; 19,33; 51,86) anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur (p< 0,001). Araştırmada bilişsel esneklik üzerindeki etkisi incelenen enstrüman çalmaya başlama yaşı erken çocukluk dönemi toplam bilişsel esneklik puanı, aile enstrüman çalabilen başka birilerinin bulunmaması ve günlük enstrüman çalma süresiyle bilişsel esneklik arasında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır (p> 0.05).

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim