Yazar "Canbay, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation of the relationship between academic motivation and emotional intelligence levels of ELT students at a university in Turkey(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Canbay, Furkan; Şahinkarakaş, Şehnazİngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler geleceğin öğretmen adaylarıdır. Eğitim ortamına ve akademik başarıya odaklanan psikologlar, eğitimciler ve araştırmacılar eğitim sürecinde bireysel farklılıklar yönünden en iyi eğitim etkisini verebileceklerini anlamaya çalışmaktadırlar (Marcela, 2015). Dolayısıyla, çalışmamızın amacı Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki öğrencilerin akademik motivasyon ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. 225 katılımcı çalışmaya gönüllü olarak katıldı. Veriler kişisel bilgi formu, duygusal zeka değerlendirme ölçeği ve akademik motivasyon ölçeği ile toplanmıştır. Sonuçlar katılımcıların yüksek düzeyde duygusal zekaya ve akademik motivasyona sahip olduğunu gösterdi. Akademik motivasyon ve duygusal zeka arasında pozitif ve orta düzeyde ilişki bulundu. Duygularını yönetme, duyguların farkında olma ve empati alt-boyutları cinsiyet faktöründen etkilemektedir. Yaşın duygularını yönetme ve kendini motive etme alt-boyutları üzerinde bir etkisi vardır. Sınıf faktörü kendini motive etme, duygularının farkında olma ve duygularını yönetme alt-boyutlarını etkilemektedir. Ancak, cinsiyet, yaş ve sınıf akademik motivasyonda etkili değildir. Anahtar Kelimeler: Akademik motivasyon, duygusal zeka, öğretmen adayları