Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cagiltay, Kursat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Aim, shoot, deplete: playing video games depletes self-regulatory resources
    (Taylor & Francıs Inc, 2015) Harma, Mehmet; Aktan, Timucin; Cagiltay, Kursat
    Two experiments investigated whether playing video games impaired subsequent self regulation. In Experiment 1 (n = 43), participants either played a video game (i.e., Quake III) for 10 min or just browsed the Internet for the same time interval. Participants in the video game condition had slower response time than participants in the no-game condition. In Experiment 2 (n = 94), either participants played Quake III, or watched Quake III game scenes, or they were asked to suppress their thought for 10 min. Participants in the game-playing condition and thought suppression condition showed less persistence on a given unsolvable anagram task than participants in the game-watching condition. Overall, the findings confirm the idea that playing video game consumes self-regulatory sources due to active instead of passive responses in a highly demanding game environment.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim