Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bulut, Hatice" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turkish adult learners' approach to learning English with regard to motivation, attitudes, reasons and willingness to communicate
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Bulut, Hatice; Şahinkarakaş, Şehnaz
    İngilizce öğrenimi giderek önem kazanıyor. Günümüzde insanlar sadece iletişim için değil aynı zamanda bir iş bulma, terfi, seyahat etme, okul konularına ve diğer kariyerle ilgili isteklerine erişmek için İngilizceye ihtiyaç duyuyor. Önerildiği gibi insanlar çeşitli nedenlerle İngilizce öğrenirler. Buna göre, İngilizce öğrenmeye, kültürüne, öğretmenlerine ve o dildeki konuşmacılara yönelik tutumları vardır. Öğrenciler İngilizce öğrenmek ve İngilizce iletişim kurmak için yüksek veya düşük motivasyona sahip olabilirler. Bir öğrenci İngilizce öğrenmek, onu iletişim için kullanmayı arzu ediyorsa buna iletişim istekliliği denir (WTC). Bu çalışmada üç amaç belirlenmiştir: 1) İngilizce, yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğrenen yetişkinlerin İngilizce derslerine neden yabancı dil olarak öğrenmek istediklerini bilmek; 2) İngiliz dili hakkındaki motivasyonlarını ve tutumlarını keşfetmek; 3) İngilizce iletişim kurmak için ne kadar istekli olduklarını öğrenmek. Ayrıca, bu faktörler arasındaki korelasyon analizi yapıldı. Bu amaçları gerçekleştirmek için üç bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. İlk olarak, Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket (SPSS) programı kullanılarak tanımlayıcı bir analiz yapıldı. İkincisi, İngilizce öğrenmek için nedenler, İngilizceye karşı motivasyon/tutum ve İngilizce iletişimde isteklilik arasındaki ilişkiyi test etmek için Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırmaya, sekiz özel dil kurumu tarafından İngilizce derslerine katılan 234 öğrenci katılmıştır. Kantitatif bir araştırma yöntemi dizayn edilmiştir. VI Çalışmanın sonuçları, bu örneğe katılanların çoğunlukla İngilizce öğrenmek istediklerini belirten işle ilgili ifadeler seçtiklerini gösteriyor. Gezi için İngilizce öğrenmek sıralamada ikinci sırada yer alırken, ardından bilgi/arkadaşlık ifadeleri ikinci sırada yer aldı. Son olarak, katılımcılar İngilizce başarılı olmak için İngilizce öğrendiklerini belirttiler. Öğrencilerin motivasyonu ve tutumları göz önüne alındığında, katılımcılar kendilerini motive etmiş olarak görüyorlar ve İngilizce diline karşı olumlu tutumlara sahipler. Katılımcıların İngilizce iletişim kurma istekliliğine gelince, sonuçlar yabancılardan ziyade arkadaşlarıyla ve tanıdıklarıyla daha fazla konuşmayı tercih ettiklerini belirtti. Bu sonuçlar, WTC ile ilgili diğer bazı sonuçlar ile tutarlı olduğunu göstermiştir. Korelasyon sonuçlarına göre, öğrencilerin İngilizce öğrenme nedenleri, bu dile motivasyon ve tutumlar ile WTC gibi tüm bu faktörler .05 düzeyinde birbirleriyle anlamlı derecede ilişkiliydi. Korelasyon sonuçlarına göre, işle ilgili nedenlerin, bilgi ve dostluk nedenleriyle ilişkili olduğu (r = .56) yüksek olduğu ima edildi. Ek olarak, motivasyonun bütünlük (yabancı dil ve toplumuna yönelik tutumlar) üzerinde olumlu bir etkisi olmuştur. Öte yandan, iletişimde isteklilik ve anksiyete negatif yönde ilişkiliydi. Bu araştırmanın önemi yabancı dil olarak İngilizce bağlamı üzerine yapılan araştırmalara kuramsal katkısında yatmaktadır. Dahası, yabancı dil olarak İngilizce bağlamları için yaptığı dilbilim ve pedagojik sonuçlar, motivasyon, tutum ve iletişimde istekliliğin kavramsallaştırılmasına katkıda bulunmaktadır. Çalışmanın sonuçları, Türkçe yetişkin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerinin, dil kurumu ve öğretim elemanları tarafından İngilizce iletişim kurma istekliliğini artırmak için desteklenmeleri gerektiğini göstermektedir. Çalışmanın katılımcılarının İngilizcelerini yabancı bir dil olarak öğrenme nedenlerini, İngilizceye ve topluluğuna yönelik tutum ve motivasyonlarını ve İngilizce iletişimde istekliliklerini daha iyi anlamak için, bu konuyu etkileyebilecek daha fazla değişkeni inceleyen daha fazla çalışma gerçekleştirilebilir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim