Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bucak, Sultan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examining the relationship between EFL learners' autonomy and motivation in distance education
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Bucak, Sultan
    Mart 2020'den bu yana tüm ülkeyi etkisi altına alan korona virüsü nedeniyle tüm ilkokul, ortaokul ve liselerde uzaktan eğitime başlandı. Ülkemizdeki bu süreç göz önünde bulundurularak bu çalışma, uzaktan eğitimde İngilizce dersinde öğrenci özerkliği ile motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca cinsiyetin öğrenci özerkliğini ve motivasyonunu ne ölçüde etkilediği de bu çalışmada belirlenmiştir. Araştırma, Adıyaman ili Altınşehir Anadolu Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Veriler Adıyaman ilinde bulunan bu lisenin 9. ve 10. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 127'si kız, 63'ü erkektir. Nicel bir çalışma olarak gerçekleştirilen çalışmada veriler yaş, cinsiyet ve uzaktan eğitim deneyimine göre açıklanabilecek demografik ve genel değişkenleri içeren bir anket ile öğrenen özerkliği ve motivasyonu ile ilgili 32 madde ile toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel, T testi ve korelasyon analizi kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde özerklik ve motivasyon düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca cinsiyetin uzaktan eğitimde motivasyon ve özerklik üzerinde kız çocukları lehine bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, korelasyon analizi sonuçları öğrencilerin özerkliği ile motivasyonu arasında pozitif, anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu bulgu, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde ne kadar özerklerse, o kadar motive oldukları ve tam tersi şeklinde yorumlanmıştır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim