Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Boylu, Mehmet Boylu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite öğrencilerinin özgecilik düzeyleri ile empatik eğilim ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Boylu, Mehmet Boylu
    Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin özgecilik düzeyleri ile empatik eğilim ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 bahar döneminde Bingöl Üniversitesi Psikoloji ve Sosyal Hizmet Bölümlerinin 1, 2, 3 ve 4. sınıfında okuyan 333 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Özgecilik Ölçeği, Empatik Eğilim Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda özgecilik düzeyi ile empatik eğilim arasındaki pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=.412). Öğrencilerin empatik eğilim düzeyi arttıkça özgecilik düzeyleri artmaktadır. Özgecilik düzeyi ile benlik saygısı arasında negatif yönde, düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur (r=-.111). Öğrencilerin benlik saygısı düştükçe özgecilik düzeyleri artmaktadır. Öğrencilerin sınıf düzeylerine, ailelerinin yaşadığı yere, ailelerinin ekonomik düzeyine, öğrenci kulüplerine üyelik durumuna göre ve öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerinde aktif görev alma durumuna göre özgecilik düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin cinsiyetine ve okuduğu bölüme göre özgecilik düzeyinde anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Kadınların erkeklere göre daha yüksek özgecilik düzeyine sahip olduğu bulunmuştur. Sosyal hizmet bölümünde okuyan öğrencilerin özgecilik düzeyleri psikoloji bölümünde okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Empatik eğilim düzeyinde cinsiyete, sınıf düzeyine ve ailenin gelir durumuna göre farklılık bulunmuştur. Empatik eğilim düzeyinde okuduğu bölüme, ailenin yaşadığı yere, öğrenci kulüplerine üyelik ve sosyal sorumluluk projelerinde aktif görev alma durumuna göre bir farklılık bulunmamıştır. Benlik saygısı düzeyinde ailenin gelir durumuna göre bir farklılık saptanmıştır. Benlik saygısı düzeyinde cinsiyete, okuduğu bölüme, sınıf düzeyine, ailenin yaşadığı yere, öğrenci kulüplerine üyelik ve sosyal sorumluluk projelerinde aktif görev alma durumuna göre bir farklılık saptanmamıştır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim