Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Binici, Miray" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    COVID-19 pandemisinde algılanan riskin online satın alma davranışına etkisi: E-ticaret kullanıcıları üzerine bir uygulama
    (Çağ Üniversitesi, 2021) Binici, Miray; Gülmez, Murat; Sağtaş, Saadet
    Günümüzde gelişen ve gelişmeye devam eden teknolojiyle birlikte internet kullanımı da artmış, bireyler ve işletmeler de interneti daha aktif kullanmaya başlamışlardır. Gelişimle birlikte yapılan alışveriş ve alınan hizmet kültürü değişime uğramaktadır. Tüketiciler, çalışırken, eğitim görürken, dışarıda herhangi bir işle meşgulken ya da evde otururken çevrimiçi ürün veya hizmet satın almayı daha pratik, işlevsel ve zamandan tasarruf olarak görmeye başlamıştır. Bu araştırmada, Covid-19 pandemisinde tüketici algılanan risklerinin, online (çevrimiçi) satın alma davranışları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın amacına yönelik olarak Covid-19 önlemleri kapsamında e-ticaret tüketicilerine online anket uygulanmıştır. Algılanan riskin, algılanan finansal, performans, zaman kaybı, sosyal, psikolojik, fiziksel ve kaynak risk boyutları ele alınmıştır. Araştırma evrenini, pandemi döneminde internet aracılığıyla en az bir kez alışveriş yapan 18 yaş ve üzeri tüketiciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise internet aracılığıyla en bir kez online alışveriş yapan 407 tüketici oluşturmaktadır. Anket uygulaması 17 Temmuz-28 Ağustos 2021 tarihinde uygulanmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, pandemi süresince gerçekleştirilen internet alışverişlerinde algılanan risklerin online satın alma davranışı üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: E-ticaret, tüketici, algılanan risk, online satın alma davranışı, Covid-19

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim