Yazar "Bilhan, Arzu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe L2 motivational self system of Turkish learners of English(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Bilhan, Arzu; İnözü, JulideBu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenme çabaları, ideal ikinci dil benliği, zorunlu ikinci dil benliği, aile etkisi, İngilizce öğrenmeye karşı tutumları ve etnik merkezciliği bakımından İkinci Dil Öğreniminde Motivasyon Benlik Sistemini araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bir diğer amaç cinsiyet faktörünün ve öğrencilerin bölümlerinin motivasyonları üzerine bir etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma özel olarak da Dörnyei'nin (2005, 2009) İkinci Dil Öğreniminde Motivasyon Benlik Sisteminin, Türk üniversite öğrencilerine uygun olup olmadığını araştırmayı hedeflemektedir. Hazırlık sınıfı öğrencilerine iki bölümden oluşan "İngilizce Öğrenci Anketi" uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü katılımcıların cinsiyeti, bölümü ve yaşı gibi demografik bilgileri içermektedir. İkinci bölüm öğrencilerin İngilizce öğrenimine ilişkin motivasyon ve tutumlarını ölçen 69 maddeden oluşmaktadır. Bu çalışma 2018-2019 akademik yılı, güz döneminde, Fırat Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda yürütüldü. 158 katılımcıdan elde edilen veri SPSS 23.0 sürümünden faydanılarak analiz edilmiştir. Betimsel analiz yöntemi ile katılımcıların İkinci Dil Motivasyon Benlik Sistemi değişkenleri belirlenmiş ve analiz edilmiştir. Ayrıca bu değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Korelasyon Katsayı analizi yapılmıştır. Daha sonra cinsiyet faktörünün ve öğrencilerin bölümlerinin motivasyonları üzerine etkisini tespit etmek için bağımsız grup t-test yapılmıştır. Sonuçlar öğrencilerin güçlü bir ideal ikinci dil benliğine sahip olduğunu, İngilizce öğrenimine karşı olumlu tutum geliştirdiklerini ve İngilizceyi öğrenmek için sarfettikleri çaba bakımından bir hayli motive olduklarını göstermektedir. Öğrencilerin motivasyonu açısından zorunlu ikinci dil benliği ve aile etkisi orta derecede bulunmuştur. Bu iki değişkenin yalnızca birbiri ile ilişkili olduğu ve öğrencilerin öğrenme çabaları üzerine etkilerinin olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin etnik merkezciliğinin çok düşük olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyet faktörünün ve öğrencilerin bölümlerinin İngilizce öğrenme çabaları, ideal ikinci dil benliği, İngilizce öğrenmeye karşı tutumları ve etnik merkezciliği üzerinde istatistiksel olarak önemli farklılıklar gösterdikleri tespit edilmiştir. Fakat öğrencilerin zorunlu ikinci dil benliği ve aile etkisi üzerinde, cinsiyet ve bölüm bakımından istatistiksel olarak bir farklılık bulunmamaktadır. Sistemin bir öğesi olan zorunlu ikinci dil benliğinin, öğrencilerin öğrenme çabaları ile bağlantısız olduğu belirlendiği için Dörnyei'nin İkinci Dil Motivasyon Benlik Sistemi'nin bu çalışmadaki katılımcılara kısmen uygun olduğu görülmüştür.












