Yazar "Bakar, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yeşil satın alma davranışını etkileyen faktörler: Mersin ili pvc kapı pencere ve granit malzemeleri üzerine bir uygulama(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Bakar, Burak; Gülmez, MuratÇevre, insan ve doğal yaşam unsurlarına bağlı etkileşim içindedir. Denge durumunu bozan insan faktörüne karşılık verdiğini doğal felaketlerle alan doğal çevre vardır. İnsan dışındaki canlılar ise doğal çevrenin bir zincirini oluşturmakta ve çevre koşullarıyla beraber uyum içindedir. Hızla büyüyen inşaat sektörü; geleceği, yeşil ürünler kullanmadan tehlike altında bırakacaktır. Sektörün yeşil pazarlamadan eksik kalmaması dünyanın ve insanlığın geleceği için önemlidir. Bu araştırmanın çıkış noktalarından birini işte bu önem oluşturmaktadır. Daha önce yapılan çalışmalarda yerli ve yabancı kaynakların içinde granit ve pvc bulunmaması, mersin gibi özel bir örneklem içinde sadece inşaat mühendislerine uygulanması açısından da önem arz etmektedir. İnşaat Mühendislerin satın alma davranışları, yeşil değerleri, kolektivist kültür değerleri, çevre endişeleri, müşteri algısının etkisi ve maliyet endişeleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını bu çalışmada tespit edilmeye çalışılacaktır. Mersin' de inşaat mühendislerinden inşaat malzemesi satın alma pozisyonunda çalışanlar üzerine bir uygulama yapılmıştır. 145 uygun anket ile 23 ifadeye karşılık gelen veriler toplanmıştır. Analizlerin sonucunda ifadeler 4 ana faktöre ayrıştırılmıştır. Faktörlerden yeşil satın alma davranışını etkileyen en önemli faktör tespit edilmiş ve sektörde uygulanacak yeşil pazarlama stratejilerine yol gösterici nitelikte olmuştur.












