Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "BAKIR, Buse" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    YALIN YÖNETİM ANLAYIŞININ SAĞLIK KURUMU ÇALIŞANLARININ MOTİVASYON VE PERFORMANS DÜZEYLERİNE ETKİSİ: ADANA İL SINIRLARI İÇİNDE BİR ARAŞTIRMA
    (Çağ Üniversitesi / Sosyal Bilimler, 2022) BAKIR, Buse
    Bu çalışmanın amacı, yalın yönetim yaklaşımının işgörenlerin motivasyon ve performans düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Yalın yönetim, süreçleri iyileştiren veya maliyetleri azaltan bir dizi araç ve teknik olarak da tanımlanır. Yalın yönetim uygulaması çalışan bireylerin kaliteli, verimli, uygun ve hızlı üretim yapmalarını sağlamayı amaçlar. Ayrıca, kuruluşların işletim sistemlerinde oluşan sorun ve hataları en kısa sürede giderebilmek ve israfı önleyebilmek için önlemler almayı öngörür. Bu hedefleri benimseyen sağlık kurumları, yalın yönetim uygulamalarından yararlanarak ve ilgili teknikleri her düzeyde uygulayarak misyonlarını gerçekleştirmeye çalışır. Araştırmamız Adana il sınırları içindeki sağlık kuruluşlarında çalışan doktor ve hemşireler üzerinde yapılmış ve yalın yönetim anlayışının çalışanların motivasyonunu nasıl etkilediği anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, yalın yönetim ile motivasyon arasındaki ilişkiyi irdeleyen hipotezler geliştirilmiştir. Ayrıca, araştırmanın evreninden örnek çekilmiş, sınırlılıklar ve yöntem belirlenmiş; yalın yönetim anlayışı, motivasyon kavramı, motivasyon düzeyini etkileyen etmenler ve kuramlar genişçe açıklanmıştır. Son bölümde, sahadan toplanan veriler ve bunlara uygulanan istatistik testlere yer verilmiş; ortaya çıkan bulgular yorumlanarak, çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Bir ülkede belirli bir düzeyde sağlık hizmeti verilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması, o ülkede yaşayan bireyler için çok önemli bir yere sahiptir. Öte yandan, sağlık hizmetlerinin kalitesi, hastalığın kısa sürede veya erken teşhis edilmesi ülkelerin sosyoekonomik gelişmişlik düzeyinin bir göstergesi olarak da kabul edilmektedir. Dolayısıyla, sağlık kurumlarının sunduğu hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi kritik bir meseledir ve bütüncül bir yaklaşımla ele alınmalıdır. Anahtar Kelimeler: Yalın yönetim, yalın düşünce, hizmet, kalite, motivasyon.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim