Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Avseven, Simay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Learning strategies of foreign language learners in an EFL classroom
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Avseven, Simay; Yumru, Hülya
    Bu araştırmanın temel amacı İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından kullanılan yabancı dil öğrenme stratejilerini bulmaktı. Ayrıca, bu çalışma en çok ve en az sıklıkla kullanılan yabancı dil öğrenme stratejilerini bulmayı da amaçlamıştır. Bu amaçlara ulaşmak için hem nicel hem nitel araştırma metotları kullanılmıştır. Çalışmanın nicel bölümü, toplamda 50 madde içeren bir envanterden oluşmaktadır. Ve Nitel bölüm, 6 ucu açık soruya sahip, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği içermektedir. Bu çalışma Mersin Toros Üniversitesi'nde yürütülmüştür ve 50 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Bulgular göstermiştir ki yabancı dil öğrenen öğrenciler, yabancı bir dil öğrenirken, Hatırlama, Üst-bilişsel, Bilişsel, Eksik giderme, Duygusal ve Sosyal stratejileri kullanmaktadır. Dahası, bu araştırma ortaya çıkarmıştır ki en çok sıklıkla kullanılan dil öğrenme stratejileri Üst-bilişsel ve telafi stratejileridir. Diğer bir yandan, en az sıklıkla kullanılan yabancı dil öğrenme stratejileri Bilişsel ve Sosyal stratejilerdir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim