Yazar "Avan, Nedime" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi dönem 4-6 yaş grubu çocuklarda görülebilen ruhsal sorunlar ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Avan, Nedime; Çakmak, SonerGerçekleştirilen bu araştırmanın amacı ebeveyn tutumlarının 4-6 yaş grubu okul öncesi dönem çocuklarının ebeveyn tutumları ile ruhsal sorunları arasındaki ilişkiye ışık tutmaktır. Araştırmanın gerçekleştirilmesi sürecinde araştırmanın örneklemi olarak Hatay ili İskenderun İlçesinde yer alan devlet okulları seçilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini devlet okullarına ait anaokullarda eğitim alan çocuklar oluşturmaktadır. Bu Araştırma problemi Okul öncesi dönemde 4-6 yaş grubu çocuklarda ortaya çıkan ruhsal sorunları ile ebeveyn tutumları arasında ilişki var mıdır? olarak belirlenmiştir. Gerçekleştirilen bu araştırmanın en önemli amacı okul öncesi dönemde yer alan çocukların ebeveyn tutumları ile çocuklarda görülebilen ruhsal sorunlar arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın modeli korelasyon modeli olarak belirlenmiştir. Araştırma problemine cevap verebilmek için öğretmen ve ebeveynlere üç ölçek uygulanmıştır. Bu ölçekler Ebeveyn Tutum Ölçeği, Conners Öğretmen Değerlendirme Ölçeği ve Conners Ebeveyn Değerlendirme Ölçeğidir. Ebeveyn Tutum Ölçeğine faktör analizi uygulanması sonucu olarak demokratik, izin verici, koruyucu ve otoriter ebeveyn tutumları ortaya çıkmıştır. Çocukların ruhsal sorunlarının belirlenmesi amacı ile uygulanan Conners Öğretmen Değerlendirme Ölçeğine yapılan faktör analizi sonrasında bilişsel problemler - dikkatsizlik, hiperaktivite, mükemmeliyetçilik ve karşı gelme alt boyutlarıortaya çıkmaktadır. Çocukların ruhsal sorunlarının belirlenmesi amacı ile uygulanan Conners Ebeveyn Değerlendirme Ölçeğine yapılan faktör analizi sonrasında bilişsel problemler, hiperaktivite, karşı gelme, dikkatsizlik ve sosyal problemler olarak ortaya çıkmıştır. Ebeveyn tutumlarına dayalı olarak hipotezler geliştirilmiştir. Hipotezler araştırmanın alt düzeyleri olan çocukların cinsiyet ve yaş farklılıklarına göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda araştırma içerisinde kullanılmış olan 3 ölçek ve bu ölçeklerin alt boyutları ele alınmaktadır. Bu bağlamda değerlendirildiğinde araştırma içerisinde cinsiyet değişkenine göre farklılık oluştuğu görülmektedir. Aynı zamanda yaş değişkenine göre gerçekleştirilen analizler neticesinde, ebeveyn tutumları ve çocukların ruhsal problemleri arasında yaş değişkenine göre farklılık meydana geldiği saptanmaktadır. Araştırma içerisinde ele alınan ebeveyn tutumları ve çocukların ruhsal problemleri arasındaki ilişkinin ölçülmesi sürecinde Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular ebeveyn tutumları ile çocukların ruhsal problemleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu yönündedir. Ebeveyn tutumları ile çocuklarda ruhsal sorunlar arasındaki ilişkiye ışık tutması amacı ile hazırlanan bu araştırmanın akademik ve toplumsal olarak fayda sağlaması için çeşitli öneriler geliştirilmiştir.












