Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atabil, Pek Fatma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Psikoloji öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Atabil, Pek Fatma; Temel, Gülhan
    Bu araştırmada psikoloji öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin bağlanma stilleri ile öznel iyi oluş düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, akademik başarı, kim ile yaşadığı, anne ve baba eğitim durumu, aylık gelir, 6-24 ay arası bakım vereni ve yaşamının çoğunluğunu geçirdiği yer değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmak amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılında Çağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji bölümünde öğrenim gören 1. 2. 3. ve 4. sınıflardaki 197 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmaya 148 kız ve 49 erkek öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak İlişki Ölçekleri Anketi, Öznel İyi Oluş Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizleri ile değerlendirilerek, IBM SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen araştırma sonuçlarına bakıldığında, öznel iyi oluş ile cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görüldüğü ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek bir öznel iyi oluşa sahip olduğu bulunmuştur. Ayrıca 6-24 ay arası bakım veren kişi değişkenine göre öznel iyi oluş arasında da istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Psikoloji öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri (yaş, sınıf, birlikte yaşadıkları kişi, akademik başarı, anne-baba eğitim durumu, yaşamlarının çoğunluğunu geçirdiği yerleşim yeri ve ailenin aylık geliri) değişkenlere göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Bağlanma stilleri ile sınıf değişkeni arasında ise anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Son olarak, öznel iyi oluş ile güvenli bağlanma arasında pozitif yönlü, kayıtsız bağlanma, korkulu bağlanma ve saplantılı bağlanma stili arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim