Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    8–14 yaş grubu öğrencilerde anksiyete duyarlılığı ile okul reddi arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Aslan, Mehmet; Seçer, İsmail
    Bu araştırmada 8 – 14 yaş grubu öğrencilerde anksiyete duyarlılığı ile okul reddi arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada anksiyete duyarlılığı ile okul reddi arasındaki betimsel ve yordayıcı ilişkiler incelenmiştir. Çalışma grubunun seçiminde küme örnekleme, büyüklüğe duyarlı örnekleme ve uygun örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini Konya ili Karatay, Meram, Selçuklu ilçelerinde öğrenim görmekte olan 810 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul Red Ölçeği, Çocuklar İçin Anksiyete Duyarlılık Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ilgili bulgular aşağıda belirtilmiştir: Okul reddi ile anksiyete duyarlılığı arasındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla uygulanan analizler sonucunda okul reddi ile anksiyete duyarlılığı arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiş, uygulanan yapısal eşitlik modeli sonucunda anksiyete duyarlılığın okul reddini pozitif yönde yordadığı saptanmıştır. Araştırmada, okul reddinin cinsiyet, cinsiyet ile anne eğitim durumu ortak etkisi ve cinsiyet ile baba eğitim durumu ortak etkisi değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Yaş, sınıf, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu değişkenlerine göre okul dışı faaliyetlere ilgi duyma alt boyutunda anlamlı farklılaşmalar gösterdiği tespit edilmiştir. Yaş ile anne eğitim durumu ortak etkisi ve yaş ile baba eğitim durumu ortak etkisi değişkenine göre okul dışı faaliyetlere ilgi duyma alt boyutunda anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Fakat yaş ile anne eğitim durumu ortak etkisi ve yaş ile baba eğitim durumu ortak etkisi değişkenine göre diğer 3 alt boyutta anlamlı farklılaşmalar gösterdiği tespit edilmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim