Yazar "Aslan, Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case study on critical reading strategy training(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Aslan, Ezgi; Yumru, HülyaBu çalışma, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda Okuma Becerileri derslerinde eleştirel okuma stratejilerinin uygulanmasının faydalarını gözlemlemek ve araştırmak üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı eleştirel okuma stratejilerinin öğretmen ve öğrenciler tarafından gözlemlenen faydalarının ve kazanılan neler olduğunu bulmaktır. Veriler öğretmen ve öğrenci günlükleri vasıtasıyla okuma becerileri derslerinde toplanmıştır. Bu çalışmayı yapmak için 20 üst-orta seviyesindeki öğrenciler seçilmiş, ön inceleme, anahtar kavramlara dikkat etme / sayfa kenarlarına not yazma, özetleme, kavramsallaştırma, anlama ve hatırlama için sorgulama, ve analiz etme/değerlendirme stratejilerinin dahil edildiği 6 haftalık bir ders planı tasarlanmıştır. Ayrıca bu çalışma için özgün makaleler ve öğrencilerin ders kitabındaki, Pathways (2013), bazı parçalar seçilmiştir. Veri toplama araçlarından toplanan verilerin sonuçları betimlenerek analiz edilmiştir. Bulgular, eleştirel okuma stratejilerinin okuma derslerinde uygulanmasının öğrencilerin okuma ve akademik yazma etkinliklerinde nasıl bir yaklaşım geliştirmeleri konusunda faydalı olduğunu göstermiştir.












