Yazar "Artut, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigating social-emotional language learning competencies of EFL learners in distance education(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Artut, EmreBu araştırma, uzaktan eğitimde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sosyal-duygusal öğrenme yeterliliklerinin araştırmak için yürütülmüştür. Öğrencilerin uzaktan eğitimdeki sosyal ve duygusal dil öğrenme becerilerini ölçmek için Zaimoğlu (2018) tarafından geliştirilen "Sosyal ve Duygusal Yabancı Dil Öğrenme Ölçeği" kullanılmıştır. Bu çalışma aynı zamanda öğrencilerin cinsiyet, yaş, İngilizce seviyeleri, lise geçmişi ve bölümleri gibi demografik karakteristiklerinin uzaktan eğitimde öğrencilerin sosyal ve duygusal yabancı dil öğrenme becerilerini etkileyip etkilemediğini araştırmaktadır. Ayrıca, araştırma, Sosyal ve Duygusal Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğindeki alt ölçekler arasında ilişki olup olmadığını incelemektedir. Araştırmanın örneklemini 126 üniversite hazırlık öğrencisi oluşturmaktadır. Sonuçlar üniversite öğrencilerinin Sosyal İlişkiler becerileri ve Karar Verme becerilerinin Öz Düzenleme becerilerine göre oranla daha yüksek olduğunu göstermektedir. Sonuçlar ayrıca katılımcıların cinsiyetinin, lise geçmişinin ve bölümün katılımcıların sosyal ve duygusal yabancı dil öğrenme becerileri üzerinde bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca sonuçlar, Sosyal ve Duygusal Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğindeki alt ölçekler arasında anlamlı, pozitif ve güçlü bir korelasyon olduğunu göstermiştir.












