Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Seda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Pandemi sürecinde 5-6 yaş çocukların sosyal beceri ve psikolojik iyi oluşlarının incelenmesi
    (Çağ Üniversitesi, 2021) Arslan, Seda; Kıran, Binnaz
    Pandemi sürecinde çocukların mevcut durumlarından bir anda uzaklaşmasının, yeni durum ve bu duruma bağlı olarak oluşan sınırlara uyum sağlamasının psikolojik sağılığını etkilediği düşünülmektedir. Pandemi sürecinde gelişim ve büyüme evresinde olan çocukların psikolojik iyi oluşlarının ve sosyal becerilerinin hangi değişkenlerden etkilendiğini bilmek çocukların kişisel gelişimine katkı sağlayabilmek açısından oldukça önemlidir. Bu araştırmanın genel amacı, ülkemizi de tesiri altına alan COVID 19 pandemi sürecinde 5-6 yaş arasındaki çocukların sosyal becerini ve psikolojik iyi oluşlarını incelemektir. Araştırma kapsamında Google Drive Form aracılığıyla 460 anneye ölçme araçları link olarak gönderilmiştir. Çalışmaya katılan anneler "Kişisel Bilgi Formu", "SOBECE Çocukta Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği" ve "5-6 Yaş Çocuklar için Psikolojik İyi Oluş Ölçeği" doldurmuşlardır. Annelerden toplam olarak 433 psikolojik ölçme aracı doldurulmuş şekilde geri gelmiştir. Araştırma sonucunda 5-6 yaşları arasındaki çocukların psikolojik iyi oluş düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çocuğun sosyal beceri düzeyleri toplam puanı; annenin eğitim durumu, annenin çocuk sayısı ve çocuğun cinsiyeti ile anlamlı bir farklılık oluştururken, annenin medeni durumu ve çocuğun COVID-19'a ilişkin bilgiyi ilk kimden öğrendikleri durumuna göre anlamlı bir fark oluşturmamıştır. Çocuğun psikolojik iyi oluş toplam puanı; annenin yaşı ve annenin eğitim durumu ile anlamlı bir farklılık oluştururken, annelerin medeni durumu, çocuğun cinsiyeti ve çocuğun COVID-19'a ilişkin bilgiyi ilk kimden öğrendikleri durumuna göre anlamlı bir fark oluşturmamıştır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim