Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Kerim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim okullarında kurum imajına yönelik yönetici ve öğretmen algısı: Mersin ili örneği
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Arslan, Kerim; Özeltürkay, Eda Yaşa
    Bu araştırmanın genel amacı; Kamu ortaöğretim okullarının okul imajını etkileyen faktörleri belirlemek ve öğretmenlerin çalıştıkları okulların imajlarına ilişkin algıları ortaya çıkarmaktır. Bu çerçevede; Mersin ili Tarsus ilçesinde yer alan kamu ortaöğretim okullarında görevli öğretmenlerin çalıştıkları okula yönelik algıladıkları kurumsal imajı saptamak amacıyla yapılan bu çalışmada literatür araştırması yapılmış, "Ortaöğretim okulları imajı (Yönetici ve öğretmen anketi)" ölçeği kullanılarak katılımcı görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Tarsus ilçesinde bulunan 25 ortaöğretim okulunda 50 yönetici ve 256 öğretmen olmak üzere toplam 306 katılımcının görüşleri alınarak, veriler SPSS 20 programında analiz edilmiştir. 47 maddeden oluşan ölçek yedi alt boyuttan oluşmuştur. Bu boyutlar ''Duygusal çekicilik'', ''Toplumsal sorumluluk'', ''Çalışma ortamı kalitesi'', ''Yönetim kalitesi'', ''Hizmet kalitesi'', ''Finansal çekicilik'' ve''Fiziksel ve altyapı kalitesi''dir. 'Kurumsal imaj boyutları görev türlerine göre farklılıkları incelendiğinde yedi alt boyutta da anlamlı farklılıklara ulaşılmış, yöneticilerin bütün alt boyutlarda öğretmenlere göre daha iyimser olduğu görülmüştür. Kurumsal imaj boyutları cinsiyet farklılıklarına göre incelendiğinde yedi alt boyutun altı alt boyutunda anlamlı farklılıklar çıkmış bir alt boyutunda farklılık anlamsız çıkmıştır. Anlamlı çıkan altı boyuttaki farklılıklarda erkeklerin bayanlara göre daha iyimser olduğu görülmüştür. Kurumsal imaj boyutları eğitim seviyesi ve çalışma yılı farklılıklarına göre yedi alt boyutta da anlamlı farklılığa rastlanmamıştır.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim