Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akca, Zafer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    EFL teachers' self-reported perceptions and practices towards positive classroom environment in online education
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Akca, Zafer
    Çevrimiçi eğitime etki eden temel faktörlerinden biri de pozitif öğrenme ortamıdır. Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamalarını, onların algı ve uygulamaları arasındaki korelasyonu ve cinsiyet,ve mesleki deneyim gibi değişkenlerin bu algı ve uygulamalarda önemli farklılıklar yaratıp yaratmadığını incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını Kahramanmaraş ilinin bir kasabasında değişik okullarda görev yapan 94 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Ankate dayalı bir araştırma olan bu çalışmada, nicel veriler uygun örnekleme kullanılarak elde edilmiş, araştırmaya gönüllü olarak katılan 5 İngilizce öğretmeni ile yapılan odak grup görüşmesi ile de nicel verileri destekleyecek nitel veriler elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından özellikle İnözü ve Şahinkarakaş (2016)'ın çalışmasından yararlanılarak "Çevrimiçi Eğitim için Sınıf Ortamı Anketi" geliştirilmiştir. İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algılarını ve uygulamalarını belirlemek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon testi uygulanmıştır. Buna ilaveten, cinsiyet ve öğrenci sayısı gibi değişkenlerin öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusuna ilişkin algıları ve uygulamaları üzerinde anlamlı bir etki yaratıp yaratmadığını belirlemek amacıyla t-test, öğretmenlerin deneyim yılları için ise ANOVA uygulanmıştır. Son olarak, öğretmenlerin algılarının bu değişkenler üzerinde önemli farlılıklar yaratıp yaratmadığını incelemek amacıyla tek-yönlü ANOVA uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin çevrimiçi ortamda pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamaları arasında orta ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmasına karşın, öğrenci sayısı ve eğitim düzeyleri ile öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim