Yazar "Şahinkarakaş, Şehnaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation of the relationship between academic motivation and emotional intelligence levels of ELT students at a university in Turkey(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Canbay, Furkan; Şahinkarakaş, Şehnazİngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler geleceğin öğretmen adaylarıdır. Eğitim ortamına ve akademik başarıya odaklanan psikologlar, eğitimciler ve araştırmacılar eğitim sürecinde bireysel farklılıklar yönünden en iyi eğitim etkisini verebileceklerini anlamaya çalışmaktadırlar (Marcela, 2015). Dolayısıyla, çalışmamızın amacı Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki öğrencilerin akademik motivasyon ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. 225 katılımcı çalışmaya gönüllü olarak katıldı. Veriler kişisel bilgi formu, duygusal zeka değerlendirme ölçeği ve akademik motivasyon ölçeği ile toplanmıştır. Sonuçlar katılımcıların yüksek düzeyde duygusal zekaya ve akademik motivasyona sahip olduğunu gösterdi. Akademik motivasyon ve duygusal zeka arasında pozitif ve orta düzeyde ilişki bulundu. Duygularını yönetme, duyguların farkında olma ve empati alt-boyutları cinsiyet faktöründen etkilemektedir. Yaşın duygularını yönetme ve kendini motive etme alt-boyutları üzerinde bir etkisi vardır. Sınıf faktörü kendini motive etme, duygularının farkında olma ve duygularını yönetme alt-boyutlarını etkilemektedir. Ancak, cinsiyet, yaş ve sınıf akademik motivasyonda etkili değildir. Anahtar Kelimeler: Akademik motivasyon, duygusal zeka, öğretmen adaylarıÖğe Autoethnographic perspectives on multilingual life stories(IGI Global, 2022) Hanci-Azizoglu, Eda Başak; Şahinkarakaş, Şehnaz; Tannacito, Dan J.Storytelling is an ideal avenue for language learners to share their experiences and journeys and find a sense of identity. Everyone who has learned an additional language has a story to tell, but there is a unique type of autoethnographic and linguistic story that can be read in scholarly platforms. Autoethnographic Perspectives on Multilingual Life Stories presents the life stories of multilingual people and their experiences by using autoethnography as a research method. It proposes narrative as an autobiographical research method that provides the technique and opportunity to express how transnationals construct their identities in foreign and new contexts through partial or full life stories. Covering topics such as identity, life stories, and self-discovery, this reference work is ideal for academicians, researchers, scholars, practitioners, instructors, and students. © 2022 by IGI Global. All rights reserved.Öğe Development of a self- regulation foreign language learning scale within the framework of social eotional learning(Cyprus International University, 2019) Zaimo?lu, Senem; Şahinkarakaş, ŞehnazA growing body of research underlines the significance of self-regulation in foreign language learning (Dörnyei, 2005; Oxford, 2011; Chamot, 2014). In line with this, researchers have developed numerous instruments to help learners deal with the challenge of language learning. However, these instruments have been generally designed within the framework of language learning strategies not within the framework of social and emotional learning (SEL). From this point of view, the current study tries to fill this gap by developing an appropriate instrument to assess university students' self-regulatory competences in foreign language learning within the framework of SEL. Moreover, the effects of gender on language learners' self-regulatory competences were also examined by using structural equation model. Data was gathered using three different samples of 1439 preparatory school students from a university in total. Principal component analysis of the Self-Regulation Foreign Language Learning Scale (SRFLLS) yielded an eight-factor structure: Recognition of Strengths and Emotions, Self-Efficacy, Emotional Costs, Self-Motivation, Self-Discipline, Goal-Setting, Help-Seeking and Curiosity. In accordance with confirmatory factor analyses, it was observed that the model fit indices were acceptable and there was a significant difference based on gender in language learners' self-regulatory competences of Self-Discipline, Help-Seeking and Curiosity. Limitations and directions for future research are discussed. © 2019 Cyprus International University. All rights reserved.Öğe Relationship between ambiguity tolerance and learners' gender, anxiety levels and language learning strategies choice(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Aksoy, Aslıhan; Şahinkarakaş, ŞehnazBelirsizlikler herhangi bir dilde doğal olarak bulunur ve yabancı dil öğrencileri, bir dili öğrenirken çok sayıda belirsiz durumla karşılaşırlar. Belirsizlik toleransı, yabancı dil öğrenimini etkileyebilen önemli bir kişilik özelliği olarak dikkate alınmaktadır. Bu gerçeği hesaba katarak, bu çalışma belirsizlik toleransının öğrencilerin cinsiyet, kaygı düzeyleri ve dil öğrenme stratejisi tercihleri ile olan ilişkisini incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, havacılık programlarında öğrenim gören 202 meslek yüksek okulu öğrencisi ile yürütülmüştür. Nevşehir, Türkiye' de bulunan bir vakıf üniversitesinde yapılan çalışmanın verileri üç anket ve bir demografik soru çizelgesi ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları betimsel ve korelasyon analiz yöntemleri ile elde edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin belirsizlik toleransının orta düzeyde olduğunu; yabancı dildeki belirsizliklere karşı erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha toleranslı olduğunu; belirsizlik toleransının öğrencilerin kaygı düzeyleri ile düşük bir korelasyona sahip olduğunu; öğrencilerin dil öğrenme stratejisi tercihlerinin belirsizlik toleransı ile ilişkili olmadığını ortaya koymuştur. Bu çalışmanın bulguları alan yazınında yer alan diğer çalışmalar dahilinde tartışılmıştır.Öğe The role of starting age to learn English as a foreign language in young learners' attitudes towards English(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Çelik, Öznur; Şahinkarakaş, ŞehnazBu çalışma 2. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanlar ile 4. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanların İngilizceye karşı olan tutumları arasındaki farkı bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda, nicel bir araştırma uygulanmıştır. Çalışma, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Mersin'in Mezitli ilçesindeki sekiz farklı devlet okulunda, 290 3. sınıf ve 395 5. sınıf öğrencisi ile uygulanmıştır. Veri, gülen yüz dil tutum ölçeği (Smiley Face Language Attitude Scale) ile toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, 2. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanların 4. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanlardan daha yüksek olumlu tutum sergilediklerini göstermiştir. Çalışma ayrıca, kız öğrencilerin İngilizce'ye karşı erkek öğrencilerden daha yüksek olumlu tutum sergilediklerini göstermiştir.Öğe Yabancı Dil Öğretiminde İlgiyi Artırmak İçin Dördüncü Sınıf Öğrencileriyle Yapılan Bir Eylem Araştırması(2020) Şahinkarakaş, Şehnaz; Koç, Ayşe Şenayİngilizce, küreselleşen dünyada evrensel iletişim kodu haline gelmiştir ve uluslar her açıdan bu dili öğretmek ve kullanmak zorunda kalmıştır. Bu gereksinimin üstesinden gelmede birçok zorluk yaşanmaktadır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde etkin bir şekilde harekete geçirilmeleri gerekir. Araştırmalar motive olmuş, ders boyunca ilgisini sürdürebilen öğrencilerin, öğrendiklerini diğerlerinden daha iyi gösterdiklerini ortaya koymuştur (1), (2). Öğrencilerin motivasyonu göz ardı edilmemelidir ve bu görev öğreticilerin payına düşmektedir. Yabancı dil öğreticilerinin müfredatta belirlenenleri öğretmenin yanı sıra öğrencileri de motive etmek gibi önemli bir görevleri vardır, çünkü tüm öğrenciler kendi psikolojik bagajları ile öğreticinin karşısına gelirler.