Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, Elmas" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 23
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A hıstorıcal and crıtıcal survey of comparatıve lıterature ın Turkey
    (2017) Şahin, Elmas
    Bu çalışma, geçmişten günümüze karşılaştırmalı edebiyat ve karşılaştırmalı (kültürel) çalışmalar alanında yapılan edebi çalışmalara odaklanarak, Türkçedeki karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının tarihsel ve eleştirel bir değerlendirmesini sunuyor. Türk akademisyenlerinin karşılaştırmalı edebiyata olan teorik ve uygulamalı yaklaşımlarının ne olduğu, karşılaştırmalı edebiyat disiplini ve yeni bir karşılaştırmalı (kültürel) edebiyat ışığında, nasıl bir karşılaştırmalı edebiyat algısı taşıdıkları da burada tartışılıyor. Diğer yandan, Türkiye"deki karşılaştırmalı edebiyatın durumu eksi ve artılarıyla, diğer ülkelerinkiyle karşılaştırılarak, karşılaştırmalı çalışmaların izi sürülüyor. Türkiye"de karşılaştırmalı edebiyat kürsülerinin kurulması 1990"lardan sonra mümkün olsa da geçmişi bin yıl öncesine dayanan karşılaştırmalı çalışmalar da gün ışığına çıkarılıyor
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Adalet ağaoğlu'nun bir düğün gecesi’ne postmodern ve absürd yaklaşımlar
    (sobider, 2018) Şahin, Elmas
    20. yüzyıldan bu yana roman türü, özellikle Marcel Proust’un À la Recherche du Temps Perdu, James Joyce’un Ulysses, Samuel Beckett’ın Murphy, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur, Joseph Heller’ın Catch-22, Kurt Vonnegut’ın Mother Night, Vladimir Nabokov’un Pale Fire, Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar, Thomas Pynchon’ın Gravity's Rainbow ve Orhan Pamuk’un Kara Kitap gibi postmodern anlatılarda farklı versiyonlara dönüştü. Bu açıdan baktığımızda, Türk çağdaş kadın yazarlarından Adalet Ağaoğlu'nun Bir Düğün Gecesi adlı romanı, postmodern bir düğün törenini anlatan postmodern ve absürd bir roman olarak ayrı bir yere sahiptir. Bu makale, Bir Düğün Gecesi (1979)’nde postmodern kültürün düğün törenlerinin bir panoramasını dikkatlere sunuyor. Hayatın kendisi olan bu kurgusal eserde karakterlerin "düğün", "hediye", "dostluk", "akrabalık", "sevgi" ve "aile bağları" gibi kavramlardan ne anladıkları tartışılarak, Absürdizmle çevrili olan "postmodern bir düğün" postmodern bir bakış açısıyla eleştirilip değerlendirilecektir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Comparative literature at universities in Turkey
    (2021) Şahin, Elmas
    In Turkey both the theoretical and practical several studies have been done in the context of the definition, nature and methods of comparative literature; however, most of the studies are far from understanding the comparative literature. It is a fact that the discipline comparative literature compares "what, how, why" has not been fully understand, and that the definitions, scopes and methods of comparative literature lead to confusions, misunderstandings, misperceptions or wrong approaches when literary studies in Turkish are reviewed. In this respect, this study deals with the present state of comparative literature studies at Turkish universities related to the theory, perception and application of comparative literature scholarship in Turkey and focuses on significant mistakes made in the theory and practice related to the comparative literature whose main function is to examine at least two different nations' literatures, interactions between literatures.
  • [ X ]
    Öğe
    COMPARATIVE LITERATURE AT UNIVERSITIES IN TURKEY: THEORY, APPLICATION, DEVELOPMENT AND TRENDS
    (2021) Şahin, Elmas
    In Turkey both the theoretical and practical several studies have been done in the context of the definition, nature and methods of comparative literature; however, most of the studies are far from understanding the comparative literature. It is a fact that the discipline comparative literature compares \"what, how, why\" has not been fully understand, and that the definitions, scopes and methods of comparative literature lead to confusions, misunderstandings, misperceptions or wrong approaches when literary studies in Turkish are reviewed. In this respect, this study deals with the present state of comparative literature studies at Turkish universities related to the theory, perception and application of comparative literature scholarship in Turkey and focuses on significant mistakes made in the theory and practice related to the comparative literature whose main function is to examine at least two different nations' literatures, interactions between literatures.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    English ballads and turkish turkus a comparative study
    (2012) Şahin, Elmas
    Although "ballad" whose origins based on the medieval period in the Western World; derived from Latin, and Italian word 'ballata' (ballare :/ = dance) to “turku” occurring approximately in the same centuries in the Eastern World, whose sources of the'' Turkish'' word sung by melodies in spoken tradition of Anatolia, a term given for folk poetry /songs "Turks" emerged in different nations and different cultures appear in similar directions. When both Ballads and folk songs as products of different cultures in terms of topics, motifs, structures and forms were analyzed are similar in many respects despite of exceptions. Here we will handle and evaluate the ballads and turkus, folk songs, being the products of different countries and cultures, according to the Comparative Literature and Criticism, and its theory by focusing the selected works, by means of a pluralistic approach. In this context these two literary genres having literary values, similar and different aspects in structure and content will be evaluated compared and contrasted in light of various methods as formal ,structural, reception and historical approaches.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fall of women in british literature and Turkish literature of 19th century: a comparative approach
    (The Journal of Academic Social Science Studies, 2015) Şahin, Elmas
    From Adam and Eve to the present, woman having treated as a second sex in all over the world, has been doomed and blamed because of Eve's original sin developing as a kind of femme fatale, and described as a sinner creature. These kinds of Biblical and patriarchal points of view to female sex were reflected to the literary works as the Eve's daughters or 'angel' and 'monster' images to 'victimized women'. In both British literature of Victorian period and Turkish literature of Ottoman period of Nineteenth century fallen images of women had an importance place consciously or unconsciously in fictional works of British and Turkish writers such as Charles Dickens's Oliver Twist (1838), David Copperfield (1850), Elizabeth Gaskell's Mary Barton (1848), Mary Elizabeth Braddon's Lady Audley’s Secret (1862), William Makepeace Thackeray's Vanity Fair (1847-48); Charlotte Brontë's Jane Eyre (1847), Emily Brontë's Wuthering Heights (1847), Oscar Wilde's Salome (1891), Thomas Hardy's Tess of the d’Urbervilles (1889-1891), as for Turkish novel of the same age, Şemsettin Sami's Taaşşuk-i Talât ve Fıtnat (1872), Namık Kemal's Intibah (1876), Ahmet Mithat Efendi's Yeryüzünde Bir Melek (1879), Henüz On Yedi Yaşında (1881), Karnaval (1881), Dürdane Hanoum (1882), Fatma Aliye Hanım's Muhâzarât (1892), Nabizade Nazım's Zehra (1894-1896), Sami Paşazade Sezai's Sergüzeşt (1889), Halit Ziya Uşaklıgil's Aşk-ı Memnu (1900) In this study, the reasons and results that women were subordinate to men in reality and fiction in British and Turkish novels, , the social customs describing woman at home as angel or innocent; and woman outside as fallen or monster, both Victorian and Turkish societies' 'untouchable' virtues, by focused on Tess of the d’Urbervilles by Thomas Hardy and Zehra by Nabizade Nazım, are compared and contrasted in the light of literary works in terms of comparative literature theory and feminist literary criticism. Here I argue the fact that fallen woman as either angel or monster was a victim of patriarchal authority in the eyes of society of 19th century, referring to the femme fatales or fatal women represented in the novels.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Geçmişten günümüze kadın süreli yayınlarına karşılaş- tırmalı bir yaklaşım
    (2018) Şahin, Elmas
    Tanzimat ile birlikte batıya yüzünü dönen Osmanlı aydınlarının ilk ilgi alanı gazeteciliktir. Tüm uluslar için basın yayın organları insanların seslerini duyurmada en etkili araçlardan biri olmuştur. İlk etapta bireyi aydınlatmak, bilgilendirmek, görüş ve düşünceleri ortaya koymak için çıkan süreli yayınlar zamanla belli zümreleri hedef alarak çeşitlenip sınıflara ayrılmıştır. Başlarda erkeklerin tekelinde olan yayınlar, giderek kadın okurlara da hitap edince, kadınlara mahsus gazete ve dergiler de gün ışığına çıkmaya başlar. Önceleri belli bir gazetenin günlük, haftalık ya da aylık yayını olarak çıkan kadın dergileri zamanla bağımsız olarak yayımlanınca kadınlar da böylece yazın dünyasında yerini aldı. Bu çalışmada 1868 yılında çıkan Terakki gazetesinin haftalık yayın organı Terakkii Muhadderat'tan 21. yüzyıla değin kadınlar için çıkarılan dergilerin içerikleri incelenerek, kadın dergilerinin ortaya çıkış sebepleri, Tanzimat'tan günümüze kadar geçirdikleri evreler, ele alınan konular; dünya kadın hareketleri ve feminist hareketlerin dergilerin çıkmasında ve kadınlık deneyiminin oluşumundaki etkileri ve gelinen son nokta feminist eleştiri ışığında karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelenmektedir. Geçmişten günümüze kadın dergilerinin türleri ve tarihsel gelişimleri incelendiğinde; gerek Avrupa ve Amerika'da gerekse de Türkiye'de evlilik, cinsellik, aile, anne, aşk, çocuk bakımı, eğitim, boşanma, ev işi, yemek, kişisel sağlık, güzellik ve moda konularıyla ilgili makalelerin; kişisel gelişim, kadının siyasi ve toplumsal farkındalığı, kadın özgürlük hareketleri ve feminist hareketlerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşmaktayız. Bu bağlamda, burada, kadın okurlar için yayınlanan süreli yayınlar ve dergiler artı ve eksi yönleriyle tartışılıp değerlendirilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gender equity in education
    (Open Access Library, 2014) Şahin, Elmas
    Numerous studies show that society often treats boys and girls differently. Although gender inequalities in education have changed much in recent decades thanks to the fight for women’s rights, inequity between the sexes continues to flourish nowadays. This article focuses on how and why education is the key to gender equality, and the importance of gender equity in education system in order to create a better environment for girls under traditional pressures. It will also query whether a philosophy of education offering the same opportunities to young women and men, teaching the same things at the same time, in the same place, with the same methods, and under the same system is necessary or not.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    “Gülün adı ve benim adım kırmızı” adlı romanlara karşılaştırmalı bir yaklaşım
    (2013) Şahin, Elmas
    Özellikle son yıllarda dünya edebiyatına duyulan ilgi dolayısıyla kültürel çalışmaların da etkisi ile karşılaştırmalı edebiyat popüler bir disiplin olarak karşımıza çıkar. Günümüzde eleştiri ve kültürel çalışmalarla başa baş gitmeye başlayan karşılaştırmalı çalışmaların; ulusal edebiyatları uluslar arası boyutlara taşıyarak; gerek kuram ve gerekse uygulamada dünya edebiyatlarının bir noktada buluşmasına zemin hazırladıkları görülür. Bir eserin başka bir eser yada eserlerle ortak konu ve motif bağlamında benzer ve farklılıklarıyla mukayese edilmesi anlamına gelen ?Karşılaştırmalı edebiyat? terimi, her ne kadar 19. yüzyılda akademik bir disiplin olarak ortaya çıksa da, ?karşılaştırmalı? (comparative) teriminin çıkış noktasının, Platon ve Aristotales'in klasik çağı ile başladığını söylemek yanlış olmaz. Platon ve Aristotale'in şiir ile felsefeyi karşılaştırarak başladıkları karşılaştırmalı söylemler, Horace, Longinus, Dryden, Arnold; Sanctis, Goethe ve Cuiver ile gelişerek 20. yüzyılda akademik boyutta üst seviyeye ulaşır. Batıda Rene Wellek'in The Crisis of Comparative Literature; Concepts of Criticism (1963), C:L: Wrenn'in The Idea of Comparative Literature (1973), Rey Chow'un In the Name of Comparative Literature (1995) gibi eserlerle, bizde ise İnci Enginün'ün Mukayeseli Edebiyat (1992), Gürsel Aytaç'ın Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi (1997), Emel Kefeli'nin Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri (2000) ve Kamil Aydın'ın Karşılaştırmalı Edebiyat: Günümüz Postmodern Bağlamda Algılanışı (2008) adlı çalışmalar karşılaştırmalı edebiyat bilimine katkı sağlayan ilk kuramsal yaklaşımlardandır. Karşılaştırmalı edebiyat, 1950'lerden sonra postmodern edebiyatın da gelişmesiyle birlikte metinlerarasılık kavramıyla da adını sıkça duyurmaya başlar. Gerek dil gerekse tema ve teknik açılardan eş ya da art zamanlı benzerlikler; metinlerarası göndermeler, alıntılar, montajlar; benzer söylemler ve kaynak metnin yeniden yorumlanışı gibi etkileşimler karşılaştırmalı edebiyat bilimini yakından ilgilendirir. Bu bağlamda çağımız yazarlarından İtalyan yazarı Umberto Eco'nun Gülün Adı (1980) ile Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı (1998) adlı eserleri farklı coğrafyalarda edebiyat sahasına girmelerine karşın, içerik ve biçim bağlamında benzer noktalara sahiptirler ve karşılaştırmalı edebiyat için eş zamanlı bir örnek teşkil etmektedirler. Bu çalışmada Gülün Adı ile Benim Adım Kırmızı adlı eserler, metne odaklı inceleme metodu kullanılarak öz ve biçim açısından karşılaştırılacaktır. Her iki eser de, ortak tür, konu ve motifler dikkate alınarak; metinlerarası boyutta irdelenip; karşılaştırmalı edebiyat yönetimiyle benzer ve farklılıklarıyla çözümlenecektir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Intertextualıty in Beckett's and Ağaoğlu's Work
    (purdue, 2014) Şahin, Elmas
    In her article "Intertextuality in Beckett's and Ağaoğlu's Work" Elmas Şahín discusses Adalet Ağaoğlu's 1973 novel Ölmeye Yatmak (Lying Down to Die) and Samuel Beckett's 1950 Malone Dies in terms of intertextuality. Şahín employs tenets of comparative literature in order to analyze the two texts with regard to form and content and focuses on the on protagonists' worlds. In Şahín's interpretation, Ağaoğlu's protagonist Aysel is narrated in postmodern intertextuality as an individual of our days alienated from society, searching for her self/selves as she cannot succeed in dying. Both Beckett's and Ağaoğlu's protagonists attempt to "escape" from their selves and are alienated from the world and their environments and thus they represent postmodern narration
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Klasik şiirde mitolojiin yeri
    (Türk Dünyası Araştırmalar Vakfı, 2013) Şahin, Elmas
    Klasik siirin kaynaklarına baktıgımızda slami inançlar (ayetler ve hadisler), slami bilimler (tefsir, kelam, fıkıh), slam tarihi, Tasavvuf felsefesi, ran mitolojisi, Peygamberlerle ilgili menkıbeler, efsaneler, söylentiler, mucizeler, tarihin derinliklerindeki efsanevi ve mitolojik unsurlar; Türk tarihi ve kültürü, çagın siir anlayısı, Arapça, Farsça sözcük ve tamlamalar önemli bir yere sahiptir. Bu çalısmada mazmun, motif, imge ve sembollerin belirgin bir biçimde yer aldıgı klasik siirde, mitolojinin yeri ve ne sıklıkta kullanıldıgı tartısılarak; mitolojinin klasik siire kattıgı anlam ve düsünce zenginligi Muhibbi mahlasıyla binlerce beyit yazan Kanuni Sultan Süleyman’ın divanından örneklerle irdelenecektir. Muhibbi’nin divanında özellikle Fars ve ran odaklı dogu mitolojisine neden agırlık verdigi, siirindeki mitolojik tınının klasik siire kattıgı biçim ve anlam zenginligi, mitolojinin klasik siire hangi açılardan kaynaklık ettigi bu çalısmanın odak noktasını olusturacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küresel köyde yok olmamak için...
    (cumhuriyet, 2007) Şahin, Elmas
    Okurun idelojik fikirler taşıdıgı için dudak büktügü eserleri inceleme zahmeti bulunmadıgı bile yazarları birde okuyucunu kültür kimlik seviyesinde görebilmerini saglayan Metin Turanın Türk kültürü ve edebiyatı büyük bir açıgını kapatan kültür kimlik eskeninde türk edebiyatıadlı çalışa batı karşısında kültür ve kimlik unutmamız konusunda aydınlatıcı bir rolü olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Leyla erbil: 82 yıllık yaşama sığdırılan yarım asırlık edebiyat aşkı
    (2013) Şahin, Elmas
    Leyla erbilin hayatı.
  • [ X ]
    Öğe
    MEANINGLESSNESS OF LIFE IN THE WORKS NAMED WAITING FOR GODOT AND CLINTON GODSON
    (2018) Şahin, Elmas
    This article is a comparative study of Waiting for Godot (1948) bySamuel Beckett and Clinton Godson (1970) by Leyla Erbil. The first one isan absurd play; the second one is a short absurd story that the traditionalforms in modern literature were rejected. In this study focused on theconcepts absurdity and meaninglessness of life in Beckett?s and Erbil?sworks, the endless waitings and questionings that have no solutions asidefrom absurd and meaningless conversations, in other words futilequestionings and waitings ironically covered the both works will be discussedand evaluated in the light of the method of comparative literature.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Meaninglessness of life ın the works named waiting for godot and clinton godson
    (2018) Şahin, Elmas
    This article is a comparative study of Waiting for Godot (1948) by Samuel Beckett and Clinton Godson (1970) by Leyla Erbil. The first one is an absurd play; the second one is a short absurd story that the traditional forms in modern literature were rejected. In this study focused on the concepts absurdity and meaninglessness of life in Beckett‟s and Erbil‟s works, the endless waitings and questionings that have no solutions aside from absurd and meaningless conversations, in other words futile questionings and waitings ironically covered the both works will be discussed and evaluated in the light of the method of comparative literature
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mektup aşkları’nda intikam
    (acta turcıa, 2011) Şahin, Elmas
    İntikam duygusu gerçek yaşam kadar kurgu dünyasında da karşımıza çıkar. İntikam hırsı, hem intikam alanı hem de intikam alınanı olumsuz yönde etkiler. Leylâ Erbil Mektup Aşkları'nda kadın ve erkek kahramanlarını ihanet ve intikamla karşı karşıya getirir. İhanete uğrayan kadın kendine kısıtlı bir yer ayıran toplumdan alır, bazen de intikamını almak için erkeklerin taktiklerini kullanır. Bu çalışmada Leylâ Erbil'in kaleminde Mektup Aşkları kadınlarının; neden ve kimlerden intikam almaya çalıştıkları, intikam planları içerisinde kazandıkları ve kaybettikleri, yazar olarak kadına yönelik feminist eleştirinin merceği altında değerlendiriliyor.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Metin turan'ın şiirinde şehirler, ülkeler ve birey: "dalga boyu med-cezir"
    (2016) Şahin, Elmas
    Günümüz şairlerinden Metin Turan; imge, simge ve ironi yüklü şiirleriyle çağının nabzını tutmuş, dünyanın bozuk düzenine eleştiriler getirmiş bir şair ve yazar olmanın yanında, araştırmacı, folklorist ve eleştirmen olarak Türk edebiyatına sayısız katkısı sağlamıştır. Evrensel, bölgesel, kentsel, toplumsal ve bireysel meselelere fiziksel ve ruhsal yıkımlara, çarpık kentleşmelere, ahlaki ve toplumsal yozlaşmalara, ekonomik bunalımlara, siyasi kokuşmuşluklara yer yer toplumcu gerçekçi bir dikkatle ve Marksist bir eleştiriyle sesini yükseltmekten çekinmeyen şair; bireyin özlemlerini, acılarını, aşklarını, yalnızlıklarını, isyanını, ekmek kavgasını, yaşam savaşını dizelere dökerek 'an'da geçmiş ve geleceğe dört mevsim bir tren yolculuğu yapar. Bu makalede toplumcu-gerçekçi şiirin nabzını tutarak, Metin Turan'ın Ağustos Aldı Sırlarımı (2013) adlı son şiir kitabını, dünya edebiyatında önemli bir yer edinen Marksist estetiğin kıyılarında dolaşarak metne dayalı eleştirel bir yaklaşımla inceleyeceğiz.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Stereotypical gender roles in english and turkish fairy tales
    (2015) Şahin, Elmas
    Every society has its folk tales and fairy tales, which are passed from one generation to the other by oral speech. Because fairy tales are universal in all ages, societies, races and cultures they have many similar aspects in their plots, forms and contents. When we examine fairy tales in a feminist reading, it is obvious that traditional social norms or traditional gender roles trait young minds with stereotypical gender patterns so early in so-called fairy tales for children, lots of them are for adults. The fairy tales produce passive female and active male behaviors idealized in patriarchal society that female characters are stereotypically portrayed as submissive, dependent, powerless, incapable and obedient while male figures are typically portrayed as dynamic, independent, powerful and disobedient. This paper not only gives a short definition and historical background of the term fairy tale, but also focuses on a closer feminist reading of traditional gender roles in fairy tales in English
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tarihin söylemediklerini edebiyat söyler
    (TÜRK YURDU, 2013) Şahin, Elmas
    Tarih, edebiyatın en çok faydalandığı disiplinlerden birisidir. Destanlarda, şiirlerde, öykülerde, tiyatro ya da romanlarda, kısacası her edebi üründe tarihin ayak izlerini görebiliriz. Yazar, tarihten her hangi bir dönemi, olayı ya da kahramanı eserinde kurgulaştırarak tarihi olayları yeniden yorumlar, tarihi edebiyatın içinde kurgulaştırır ve okuyucuda farklı tatlar uyandırır.
  • [ X ]
    Öğe
    Turanlı'nın defteri'nde yeni lisan hareketi ve Türklük mefkûresi
    (2014) Şahin, Elmas
    Bilindiği gibi, Yeni Lisan Hareketi, 11 Nisan 1911 tarihinde Selanikte yayınlanmaya başlanan Genç Kalemler dergisinin en önemli temsilcilerinden Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin ve Ali Canip Yöntem ile başladı. Mustafa Nermi, Kâzım Nami (Duru), Aka Gündüz (Enis Avni), Mehmet Ali Tevfik (Yükselen), Reşad Nuri (Drago), Celal Sahir (Erozan), Subhi Edhem, Hüseyin Naci, Âkil Koyuncu, Edhem Hidayet, Tahsin Nahid, Selahaddin Asım, Mustafa Haluk ve Rasim Haşmet de Yeni Lisan hareketinin önemli destekleyicileri arasında yerlerini aldılar. Bu çalışmada Mehmet Ali Tevfikin Turnalının Defteri (1914) adlı eserinde kaleme aldığı Türklük mefkûresi konusundaki makaleleri incelenerek Yeni Lisan hakkındaki fikirleri eserden yola çıkılarak çözümlenip değerlendirilecektir. Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin ve Ali Canip gibi dönemin önde gelen Yeni Lisan taraftarlarının yanında yer alan; şiirleriyle, makaleleriyle ve verdiği konferanslarla dikkatleri çeken M. Ali Tevfikin, gerek Yeni Lisan hareketi ve gerekse Millî Edebiyat içerisindeki yeri metinler ışığında sorgulanacaktır.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim