Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çavmak, Doğancan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Öğrenci Öğrenme Kaygısı Ölçeği Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (Çağ Üniversitesi, 2022) Biçer, İsmail; Söyler, Sait; Çavmak, Doğancan
    COVID-19 salgını hızla tüm dünyayı etkisi altına almış ve ülkeleri çeşitli önlemler almak zorunda bırakmıştır. Bu önlemlerden biri de yüz yüze eğitimin askıya alınması ve eğitim-öğretimin uzaktan eğitim yöntemleriyle sürdürülmesi şeklindedir. Bir kriz yanıtı olarak hızlı bir şekilde uzaktan eğitime geçiş nedeniyle öğrencilerin birtakım olumsuzluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu olumsuzlukların başında da öğrencilerin öğrenme süreçlerine ilişkin kaygı duyması gelmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı öğrencilerin COVID-19 döneminde öğrenme kaygılarını ölçebilecek bir ölçüm aracı olan “Öğrenci Öğrenme Kaygısı Ölçeği”nin Türkçe geçerlik ve güvenilirlik çalışmasının gerçekleştirilmesidir. Araştırma kesitsel tipte metodolojik bir araştırmadır. İki kamu, iki vakıf üniversitesinden toplam 416 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında ölçeğin dil ve kapsam geçerliliği, yapı geçerliliği, iç tutarlılığı ve zamana göre tutarlılığı incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar yedi önermeden oluşan beş kategorili likert tipi “Öğrenci Öğrenme Kaygısı Ölçeği”nin iki alt boyuttan oluşan, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir. İki alt boyut toplam varyansın %71’ini açıklamaktadır ve doğrulayıcı faktör analizi ile iki faktörlü yapının iyi uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Her iki boyutun Cronbach Alpha katsayısı 0,70’in üzerindedir ve iç tutarlılığın yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, ölçeğin COVID-19 sürecinde öğrencilerin öğrenme kaygılarını ölçebilecek nitelikte bir ölçüm aracı olduğu ve Türkçe dilinde mevcut haliyle kullanılabilir olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Sağlık Hizmetlerinde Sürdürülebilirlik Düzeyini Belirleyen Faktörlerin Önceliklendirilmesi
    (2024) Çavmak, Şeyda; Çavmak, Doğancan; Özeltürkay, Eda Yaşa
    Amaç: Bu araştırmanın amacı, sağlık hizmetlerinde sürdürülebilirlik düzeyini belirleyen stratejik faktörlerin tanımlanması ve önem düzeylerinin analiz edilmesidir. Yöntem: Araştırmada, nicel yaklaşımlı çok kriterli karar verme tekniklerinden biri olan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) kullanılmıştır. İlgili literatürün taranması sonucu tanımlanmış olan belirleyici faktörler, ikili karşılaştırma formları kullanılarak, 1-9 arasında değerlere sahip bir skala üzerinde, ilgili uzmanlar tarafından önem dereceleri bakımından değerlendirilmiştir. Çalışmada değerlendirici olarak, Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) sertifikasına sahip sağlık tesislerinde yönetici pozisyonunda yer alan dört sektör temsilcisi ve sağlık yönetimi alanında çalışan dört akademisyen yer almıştır. Katılımcılardan alınan değerlendirmeler AHS adımları çerçevesinde analiz edilmiş ve önem dereceleri belirlenmiştir. Bulgular: Sağlık hizmetlerinde sürdürülebilirliği belirleyen faktörler sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere üç ana kategoride toplanmıştır. Değerlendirmeler sonucu en önemli faktör grubu 0,4433 ile ekonomik faktörler olmuştur. Katılımcı grubuna göre yapılan değerlendirmelerde sektör temsilcileri en yüksek önemi ekonomik faktörlere atfederken, akademisyen grubu ise çevresel faktörlere atfetmişlerdir. Özgünlük: Çalışmanın özgün değeri, çok boyutlu olan sürdürülebilirlik olgusunu, sağlık hizmetleri özelindeki yansımaları ile inceleyerek, bu alandaki verimlilik ve etkinlik ölçüm süreçlerine genel bir yapı sunuyor olmasıdır.
  • [ X ]
    Öğe
    Understanding the Role of Technology Readiness and Digital Health Literacy in Intention to Use Remote Healthcare Services
    (2024) Çavmak, Doğancan; Söyler, Sait; Çavmak, Şeyda
    Aim: Health systems seek cost-effective and more accessible ways of healthcare provision. Remote provision of healthcare services is becoming a more important part of health systems. Because it might alleviate the burden of geographical constraints, cost of service production, and waiting times in the system. Many countries including Türkiye have made it a part of healthcare provision. However, the effectiveness of these services mostly depends on the adoption level of the population, which is strongly related to technology readiness and digital health literacy. Evaluating the factors that affect the intention to use remote healthcare services is crucial for health managers and policy makers. However, knowledge about these factors is limited. Therefore, this study aimed to explore the level of intention of the population to use remote healthcare services, considering the effect of technology readiness and digital health literacy. Method: The data were collected through a general survey from the population aged over 18 in Türkiye. The Technology Readiness Index 2.0, the Digital Health Literacy Scale, and a 5-item questionnaire created by the researchers measuring the intention to use remote healthcare services were included in the survey form with demographic variables. The data were analyzed using structural equation modeling. Results: The results of the structural equation modeling revealed that among the dimensions of the technology acceptance model, innovation and optimism were significantly and positively related to the intention to use remote healthcare services, while insecuritydiscomfort had no significant relation. The digital health literacy level was also found to have a positive and significant relation with the intention to use remote healthcare services. Conclusion: The study showed that remote provision of healthcare services might be promoted by highlighting its benefits and ease of use, which will positively affect the perception of the population. Also, increasing the level of digital health literacy may be an effective way to enhance the usage and effectiveness of remote healthcare services.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Using AHP to Prioritize Barriers in Developing Medical Tourism: Case of Turkey
    (2020) Çavmak, Şeyda; Çavmak, Doğancan
    Introduction: In the globalizing world; the concept of medical tourism comes to the fore with the increase in travel freedoms between countries, easier transportation facilities, and the increased quality of healthcare services in different countries. This study aims to examine the barriers to developing medical tourism and prioritize the factors to give an insight on where to allocate resources in the scope of a conceptual framework on medical tourism. Methods: Barriers to medical tourism in Turkey were identified based on the literature and experts’ opinions. As a result of the expert opinions, 23 factors were identified and grouped under five main categories. The analytical hierarchy process method was used to prioritize the factors. A pair-wise comparison form was prepared by the researcher and sent to experts. The data obtained from these forms was analyzed and weights were calculated. Results: The factors were ranked from most important to least important as follows: negative corporate image (w=0.319), quality of healthcare (w=0.198), incompatible regulations/law (w=0.177), human resources (w=0.163), and underdeveloped infrastructure (w=0.142). Conclusion: It was determined that the development of medical tourism is not sufficient, despite the great potential of Turkey in terms of technological healthcare services and attractiveness of tourism destinations. Major attempts should be made in marketing to attract medical tourists.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim