An evaluation of a course book in the development of intercultural competence
Abstract
Türkiye Avrupa Ortak Yabancı Dil Kriterleri Çerçevesine dayalı olan yeni bir Yabancı Dil Öğretme Programına başlamıştır. Bu programın amaçlarından bir tanesi yabancı dil derslerinde öğrencilerde kültürlerarası beceriyi geliştirmektir. Ders kitapları diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiyede de en çok kullanılan materyallerden bir tanesidir. Bu nedenle kültürlerarası beceriyi öğrencilere kazandırmak için ders kitaplarının içeriklerinde kimi düzenlemeler yapılmıştır. Bu çalışmada incelenen ders kitabı Yeni Yabancı Dil Öğretme Programına göre hazırlanmış ve Avrupa Ortak Yabancı Dil Kriterleri Çerçevesindeki kazanımları vermeyi hedeflemektedir. Bu kazanımlardan bir tanesi kültürlerarsı beceriyi öğretmektir. Bu çalışma, ders kitabının kültürlerarası yetiyi kazandırmada yeterli olup olmadığını bulmayı amaçlamaktadır. Bunu gerçekleştirmek için ders kitabında yer alan bütün kültür öğeleri ve dil öğretim aktiviteleri kültürlerarası beceriyi kazandırma bağlamında incelenmiştir. Kitap incelemesinden elde edilen bulgular incelenen ders kitabının içerik olarak yerel ve uluslararası kültür öğelerini dengeli bir şekilde yansıtmasına rağmen, içeriğinde öğrencilerin kültürlerarası becerisini geliştirmeye yönelik aktivitelerin oranının yetersiz olduğunu göstermiştir. Turkey has started a new Foreign Language Teaching Programme, which is based on Common European Framework of References (CEFR). One of the aims of the New Language Programme is to teach intercultural competence in foreign language teaching courses. As the course books are the main teaching materials in Turkey, their contents have necessarily gone under changes to teach intercultural competence. The course book evaluated in this study was written according to the New Language Programme. As one of the outcomes of CEFR is the intercultural competence, this study aimed to find out whether this course book was sufficient for teaching intercultural competence or not. To achieve this aim, all the cultural elements related to the local, target and international culture and the language teaching activities in the course book were analyzed with specific reference to the cultural elements that aim to develop students' intercultural competence. The findings of the study revealed that although the book presents a well-balanced view of diverse cultures involving rich cultural elements from the local and the international culture, the proportion of the teaching activities that aim to improve learners' intercultural competence were not sufficient enough.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]