Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorÇalman, Metin
dc.date.accessioned2019-07-25T08:38:06Z
dc.date.available2019-07-25T08:38:06Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/796
dc.description.abstractTürkiye Avrupa Ortak Yabancı Dil Kriterleri Çerçevesine dayalı olan yeni bir Yabancı Dil Öğretme Programına başlamıştır. Bu programın amaçlarından bir tanesi yabancı dil derslerinde öğrencilerde kültürlerarası beceriyi geliştirmektir. Ders kitapları diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiyede de en çok kullanılan materyallerden bir tanesidir. Bu nedenle kültürlerarası beceriyi öğrencilere kazandırmak için ders kitaplarının içeriklerinde kimi düzenlemeler yapılmıştır. Bu çalışmada incelenen ders kitabı Yeni Yabancı Dil Öğretme Programına göre hazırlanmış ve Avrupa Ortak Yabancı Dil Kriterleri Çerçevesindeki kazanımları vermeyi hedeflemektedir. Bu kazanımlardan bir tanesi kültürlerarsı beceriyi öğretmektir. Bu çalışma, ders kitabının kültürlerarası yetiyi kazandırmada yeterli olup olmadığını bulmayı amaçlamaktadır. Bunu gerçekleştirmek için ders kitabında yer alan bütün kültür öğeleri ve dil öğretim aktiviteleri kültürlerarası beceriyi kazandırma bağlamında incelenmiştir. Kitap incelemesinden elde edilen bulgular incelenen ders kitabının içerik olarak yerel ve uluslararası kültür öğelerini dengeli bir şekilde yansıtmasına rağmen, içeriğinde öğrencilerin kültürlerarası becerisini geliştirmeye yönelik aktivitelerin oranının yetersiz olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractTurkey has started a new Foreign Language Teaching Programme, which is based on Common European Framework of References (CEFR). One of the aims of the New Language Programme is to teach intercultural competence in foreign language teaching courses. As the course books are the main teaching materials in Turkey, their contents have necessarily gone under changes to teach intercultural competence. The course book evaluated in this study was written according to the New Language Programme. As one of the outcomes of CEFR is the intercultural competence, this study aimed to find out whether this course book was sufficient for teaching intercultural competence or not. To achieve this aim, all the cultural elements related to the local, target and international culture and the language teaching activities in the course book were analyzed with specific reference to the cultural elements that aim to develop students' intercultural competence. The findings of the study revealed that although the book presents a well-balanced view of diverse cultures involving rich cultural elements from the local and the international culture, the proportion of the teaching activities that aim to improve learners' intercultural competence were not sufficient enough.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürlerarası becerien_US
dc.subjectDers kitabı incelemeen_US
dc.subjectKültürel öğeleren_US
dc.subjectIntercultural competenceen_US
dc.subjectCultural elementsen_US
dc.subjectCourse book evaluationen_US
dc.titleAn evaluation of a course book in the development of intercultural competenceen_US
dc.title.alternativeKültürlerarası beceri geliştirme bağlamında bir ders kitabı incelemesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster