A case study of the reasons for anxiety and its reduction in english as a foreign language classroom
Abstract
Bu çalışma endişenin dil öğreniminde nasıl ortaya çıktığını ve olası sebeplerini inceleyerek edebiyata katkıda bulunmuştur. Bu çalışma, öğretmenlerin, yabancı dil derslerinde konuşma endişesi yaşayan öğrencileri detaylı bir şekilde incelemesini amaçlamaktadır. Bu çalışma, ayrıca, yabancı dil öğretmenlerine, kaygılı öğrencilerin kaygı problemiyle baş etmesine yardım etmeleri için, bazı öneriler sunmaktadır. Bu çalışma kolektif vaka çalışması olduğu için, araştırmacı endişeli öğrencileri ve onların ortak sorunlarını inceleme şansı bulmuştur. Çalışmadaki katılımcılar, Gaziantep X Sağlık Meslek Lisesi'de okumakta olan dört öğrenci olmuştur. Bu çalışmada, öğrencilerin iki tanesi kız öğrenci, diğer iki tanesi ise erkek öğrencidir. Öğrencilerin hepsi dokuzuncu sınıf öğrencisidir ve kendilerine güven olmamasının yanısıra yabancı dil konuşmaktan da çok korkmaktadır. This study contributes to literature by examining how anxiety reveals itself in language learning and by revealing possible causes of anxiety. This study aims at helping teachers investigate in details the students who experience the speaking anxiety problem. This study also gives teachers some suggestions about helping the students overcome their problem. As this study is a collective case study, the researcher has found the chance of investigating the anxious students and their common problems. The participants in this study were four students at Gaziantep X Medical Vocational High School. In this study, two of the students were female and the other two of the students were male. They were all ninth graders, and all of these students were afraid of speaking a foreign language as well as they are lack of self- confidence.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]