Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorTartar, Nazlı
dc.date.accessioned2019-07-11T11:27:05Z
dc.date.available2019-07-11T11:27:05Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/385
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerin test kaygısı ile test performansı arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin sınav kaygılarının azaltılması konusunda onların görüşlerine başlvurulmuştur. Araştırma sorularına yanıt bulmak için karma yöntem deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada katılımcı olarak 40 tane 8. sınıf öğrencisi alınmıştır. Araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın sitesinden edinilen test kaygısı ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 17.0 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Test kaygısı ve test performansı arasındaki ilişki Pearson korelasyonu hesaplanarak belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sınavlarda gösterdikleri performans ile sınav kaygıları arasında bir ilişki saptanmıştır. Ayrıca cinsiyetin sınav kaygısında önemli bir faktör olup olmadığı incelenmiştir. Ortaya çıkan bulgular literatür bağlamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to investigate the relationship between test anxiety and test performance of students at the 8th grade level. Additionally, the opinions of the students about factors affecting anxiety reduction were investigated by the interviews with students. A mixed method design was applied to answer the research questions. The number of participants is 40 8th graders. To collect the data, the test anxiety inventory was downloaded from the website of Ministry of National Education. The data was analyzed by using Statistical Package for Social Sciences software (SPSS), version 17.0. The relation between the test anxiety and test performance was investigated by using Pearson correlation. The results showed that there was a positive correlation between the test performance and one's self image and under-preparation. The gender factor was also analyzed to see if there was a difference between males and females in terms of anxiety. The results were discussed within the context of relevant literature.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectTest Anxietyen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.titleAn investigation of the relationship between test anxiety and test performance of 8th grade studentsen_US
dc.title.alternative8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile başarıları arasındaki ilişkisinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster